Že na prodeji smartphonů dokáže nejvíce vydělat Apple, asi není velkým tajemstvím. Jak moc ale vydělává a jak mizerně jsou na tom ostatní výrobci, ukazuje názorněji tabulka vydaná společností Strategy Analytics. Zisky Applu jsou monstrózní, ostatní výrobci prakticky jen paběrkují.
Výrobce |
Provozní zisk (miliardy dolarů) |
Podíl na celkovém provozním zisku (%) |
Apple |
$8.5 |
91.0% |
Huawei |
$0.2 |
2.4% |
Vivo |
$0.2 |
2.2% |
Oppo |
$0.2 |
2.2% |
Ostatní |
$0.2 |
2.2% |
Celkem |
$9.4 |
100.0% |
Strategy Analytics na základě svých metodik sledování smartphonového trhu odhaduje, že za třetí kalendářní čtvrtletí realizovali výrobci provozní zisky z prodeje smartphonů (tzn. tržby minus veškeré provozní náklady) v úhrnné hodnotě 9,4 miliardy dolarů. Z této sumy si celých 91 % ukrojil Apple. Z ostatních výrobců dokáží výrobu chytrých telefonů zpeněžit ještě čínské značky Huawei, Vivo a Oppo. Normálně by v první pětce pravděpodobně figuroval i Samsung, ten ale vynaložil ve sledovaném čtvrtletí vysoké částky za likvidaci problému Galaxy Note 7.
Uvedená statistika je o to zajímavější, že spousta výrobců údaje o provozním zisku vůbec nezveřejňuje. U Huawei se tak dlouho spekulovalo, zda svůj mobilní byznys pouze nedotuje z jiných aktivit za účelem získání tržního podílu podle objemu prodaných kusů. Nyní ale vidíme, že Číňané jsou (byť s propastným rozdílem) druhý nejvýdělečnější výrobce smartphonů.