Apple se při svém vstupu na trh nositelností dostal okamžitě na druhé místo podle počtu distribuovaných kusů. Chytrých hodinek Apple Watch, uvedených do prodeje ve druhém čtvrtletí 2015, se během tohoto období prodalo 3,6 milionu kusů, což stačilo pohodlně na druhé místo před Xiaomi. Celkem se prodalo 18,1 milionu nositelného příslušenství. Vyplývá to ze čtvrtletní analýzy IDC o prodejnosti nositelného příslušenství. Prvenství obhájil Fitbit, který distribuoval 4,4 milionu kusů nositelností.
Výrobce |
2Q15 Distribuce [mil. ks] |
2Q15 Tržní podíl |
2Q14 Distribuce [mil. ks] |
2Q14 Tržní podíl |
2Q15/2Q14 Meziroční změna |
1. Fitbit |
4,4 |
24.3% |
1,7 |
30.4% |
158.8% |
2. Apple |
3,6 |
19.9% |
0 |
0.0% |
% |
3. Xiaomi |
3,1 |
17.1% |
0 |
0.0% |
% |
4. Garmin |
0,7 |
3.9% |
0,5 |
8.9% |
40.0% |
5. Samsung |
0,6 |
3.3% |
0,8 |
14.3% |
-25.0% |
Ostatní |
5,7 |
31.5% |
2,6 |
46.4% |
119.2% |
Celkem |
18,1 |
100.0% |
5,6 |
100.0% |
223.2% |
Analytici upozorňují na fakt, že studie počítá dohromady jak základní nositelné příslušenství (náramky, trackery), tak i chytré příslušenství (hodinky), které je definováno přítomností operačního systému a schopností spouštět aplikace třetích stran. Právě v této kategorii kraluje Apple. Loňský lídr Samsung v období od dubna do června prodal 600 tisíc kusů chytrých hodinek, což znamená pátou příčku a ztrátu tržního podílu ze 14 na 3 %.