ČTÚ uvažuje o měření mobilního signálu na železničních koridorech

Operátoři se pravidelně chlubí pokrytím dálničních tahů, různých rekreačních oblastí nebo sjezdovek rychlým mobilním internetem. Na železničních koridorech, které jsou z hlediska meziměstské hromadné dopravy minimálně stejně důležité jako silnice, jsme ale často rádi za jakýkoli signál, než abychom si ještě vymiňovali LTE. Pokrytí je při cestě vlakem děravé a postačuje maximálně k posílání SMS, určitě nikoli k rozumnému surfování na webu.

Klepněte pro větší obrázek
Nové soupravy Railjet od Siemensu údajně tlumí mobilní signál nejvýrazněji (foto: Siemens)

Neutěšenou situaci s mobilním signálem na železnicích chce postupně začít řešit Český telekomunikační úřad. Ten má podle mluvčího Martina Drtiny v plánu ověřit, jaká je úroveň kvality signálu operátorského trojlístku na hlavních tratích a výsledky dát k dispozici veřejnosti. Pokud se budou operátoři v pokrytí vzájemně významněji lišit, dá se očekávat, že se alespoň pokusí dorovnat pokrytí toho nejlepšího.

Pokrytí železničních tratí je komplexnější úkol, protože infrastrukturu na koridorech má na starosti Správa železniční dopravní cesty. Operátoři nejsou dostatečně motivováni pokrývat málo osídlené oblasti, kudy koridory vedou. Operátoři navíc hazí vinu na České dráhy a soukromé dopravce, že skříně nově objednávaných vozů z kovu a skla příliš tlumí signál a ani stoprocentní venkovní pokrytí by údajně vstup signálu v požadované kvalitě nezajistilo.

Diskuze (8) Další článek: Prémiový servis Galaxy S7. Samsung odveze, opraví a vrátí zpět

Témata článku: , , , , , , UVA, Koridor, Mobil, Správa železnic, MOBI, Railjet, Signál, Želé, Mobilní signál, Železniční trať, Dopravce