G5 se prodává „jaksi pomalu“, přiznává LG. Jeho mobilní divize vykázala ztrátu 132 milionů dolarů

Že LG G5 není žádný prodejní trhák, to už se na trhu šušká nějaký ten měsíc. Nyní to potvrzuje přímo sám jihokorejský výrobce, který už si může nechat jen zdát o místečku v první pětce světových výrobců. LG za duben až červen prodalo pouze 13,9 milionu chytrých telefonů a mobilní divize skončila ve ztrátě 132 milionů dolarů.

Tržby sice proti předchozímu čtvrtletí o 12 % vzrostly na 2,86 miliardy dolarů, ale nestačily na pokrytí všech výdajů divize. LG údajně hodně utratilo za marketingové kampaně související s vlajkovým modelem LG G5 a rodinou příslušenství LG Friends, ačkoli v některých zemích včetně České republiky, nebyly tyto aktivity příliš zřetelné.

Klepněte pro větší obrázek

V současné době je situace taková, že LG G5 prodává jen několik málo e-shopů a model je u výrobce „na vyžádání“. LG nyní hledí do budoucna směrem k uvedení nového modelu řady V a počká, jak se budou prodávat modely nižší a střední třídy v řadách K a X.

Celá korporace LG Electronics si ale nemusí zoufat, protože divize domácích spotřebičů (bílá technika) a domácí zábavy (audio/video technika) vykázaly nejvyšší provozní zisk v historii firmy a celou firmu udržely v příjemném zisku okolo půl miliardy dolarů. LG Mobile je tak černou ovcí rodiny a do budoucna ji může čekat podobný útlum, jako například mobilní divizi Sony, která již minimalizovala počet modelů, v rámci Sony Corporation je pátým kolem u vozu a soustředí se hlavně na pokrytí nákladů.

Diskuze (36) Další článek: O2 přišlo o téměř 50 tisíc mobilních zákazníků. Daří se ale O2 TV

Témata článku: LG, , , , LG G5, LG G5 SE, Pro +, Celá korporace, LG Electronics, LG Friends, Mil, Jak, Div, Prodejní trhák, Poma, Bílá technika, Mobilní divize, MOBI, Mobil, Předchozí čtvrtletí, Dolar, Divize, Korporace