Gigatovárna Tesly začíná vyrábět, i když stavba není dokončená

Tesla Gigafactory v Nevadě oficiálně zahájila provoz. Továrna automobilky Tesla Motors zde bude vyrábět baterie pro úložiště Powerwall 2 a Powerpack 3, přibližně za 13 měsíců se přidá výroba baterií pro chystaný elektromobil Tesla Model 3.

Gigatovárna zatím není ani zdaleka dokončená, ale staví se v několika fázích. Díky tomu mohou Tesla, Panasonic a další partneři začít ihned vyrábět a produkci budou rozšiřovat později. Továrna prozatím zabírá zhruba 176 tisíc metrů čtverečních, zhruba třetinu zamýšlené plochy.

 

Hotová gigafactory, má být největší budovou na světě.

 

Tesla se snažila uspíšit start produkce kvůli chystané výrobě svého nového elektromobilu Tesla 3, pro který by měla továrna vyrábět od druhého čtvrtletí roku 2018. „Musíme mít připravenou výrobu baterií dostatečnou dobu před výrobou kompletních elektromobilů, řekl deníku The Wall Street Journal JB Straubel, CTO a spoluzakladatel Tesly. „Pracujeme na zrychlení stavby a zároveň s tím aktualizujeme plány startu výroby baterií,“ dodal.

Gigatovárna v současné době zaměstnává asi tisíc lidí (bez pracovníků na stavbě). Po dokončení a při plném výkonu by měla zaměstnávat až 6500 zaměstnanců a vytvořit až 30 tisíc pracovních míst v okolních regionech, uvedla Tesla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tesla Model S a závěsný batterypack Tesla Powerwall. Powerpack se dá skládat do neomezeně velkých clusterů. Projekt nevadské Gigafactory. Vše pod hlavičkou Tesla Energy.

Gigatovárna má při plném výkonu ročně výrábět baterie s celkovou kapacitou 105 gigawatthodin, s využitím dodávek z jiných továren až 150 gigawatthodin. Tolik baterií by vystačilo na 1,5 milionu vozů Tesla.

Podle agentury Reuters se očekává, že produkce gigatovárny sníží na náklady na lithium-iontové baterie o více než 30 procent. "Tím, že snížíme náklady na baterie, umožníme stále většímu množství lidí pořídit si naše výrobky. To nám umožní mít největší možný dopad na přechod světa k udržitelné energetice,“ uvádí Tesla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První fotografie z americké Gigafactory 1 (Zdroj: james Lipman)

Tesla navíc nechce skončit pouze u jedné továrny. V plánu je také další továrna, která by mohla vyrůst v Evropě. V listopadu roku 2016 se objevily spekulace, že by továrna mohla být nedaleko Prahy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tesla Model 3 (obr.: Tesla)
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stavba nevadské Gigafactory (obr.: Duncan Sinfield)
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tesla Model S v testu magazínu AutoRevue.cz
Diskuze (4) Další článek: Japonské letiště nabízí toaletní papír pro chytré telefony. Opravdu

Témata článku: , , , , Dok, Iont, The Wall, Stavba, Závěs, Elona Musk, Wall Street, Duncan Sinfield, Tesla Gigafactory, Tesla model, Tesla s, Nen, Pracovník, Metr čtverečních, Wall Street Journal, Li-ion baterie, Továrna, Stav, Giga, Dokončení