Zatím jsou to pouze spekulace, ale dávají smysl a tak jednou, možná…
Internetový lídr Google údajně plánuje akvizici amerického mobilního operátora T-Mobile, který je na tamním trhu čtvrtým největším. Jestli se tyhle zákulisní informace potvrdí, způsobí revoluci na trhu mobilních operátorů. V této souvislosti připomeňme, že Google loni v létě započal akvizici mobilní sekce firmy Motorola a kruh „software – smartphone – poskytovatel služeb“ se uzavírá a nabývá zcela nových dimenzí.
Vlastníkem amerického T-Mobile je německá skupina Deutsche Telekom AG. Před rokem o T-Mobile projevila zájem dvojka na trhu, operátor AT&T. Koupi v hodnotě 39 miliard dolarů nakonec překazily regulační orgány USA, podle kterých by spojení operátorů snížilo konkurenci a pro zákazníky by v konečném důsledku stouply koncové ceny. Kromě Google mají být ve hře ještě další firmy. Zmiňovány menší operátor Sprint a satelitní Dish Network, který v létě oznámil plán vybudovat širokopásmovou pozemní síť 4G LTE.
V případě, že by Google skutečně T-Mobile získal pod svou kontrolu, jednou z novinek v jeho podání by mohlo být například i bezplatné připojení. Google, pro který je reklama klíčovým příjmem, by se posunul o další krok dál. Vydělával by od prodeje zařízení s reklamou přes její přenos až po její zobrazení na koncovém zařízení.
Jak by asi vypadalo logo nového operátora? Jak by se asi jmenoval? T-Mobile? Google? G-Mobile?
Na druhé straně analytici celou situaci až tak růžově nevidí. Max Engel z konzultační společnosti North Star si například myslí, že Google nemá jasnou představu v tom, co chce na mobilním trhu změnit. Podle Craiga Mathiasem z Farpoint Group by tímto krokem zase Google vzdálil od svého cíle, kterým je co nejjednodušší získání co největšího počtu uživatelů.
Tématu se věnoval portál Aktuálně.sk, článek vyšel na MobilMania.sk