Obdoba známé taxislužby Uber přichází ze Slovenska. Nejprve do Prahy, později i do Brna a Ostravy. Seznamte se s Hopin taxi – taxislužbou stojící na aplikaci.
Do Česka se dostává nová služba Hopin taxi, která umožní jednoduché objednání vozidla taxislužby pomocí mobilní aplikace. Bez nutnosti telefonovat s operátorem si můžete přivolat nejbližší, nejlevnější nebo nejoblíbenější vůz taxislužby. Služba inspirovaná světově známou taxislužbou Uber přichází ze sousedního Slovenska nejprve do Prahy, později by se měla rozšířit i do Brna a Ostravy.
Hopin taxi vznikl na Slovensku, kde své služby nabízí v Bratislavě. Nově vstupuje na český trh
Hopin taxi na českém trhu spolupracuje prozatím s 200 řidiči. Do budoucna by mělo být v pohotovosti až 600 smluvních taxikářů. Vozy a řidiče provozovatel pravidelně kontroluje. Do systému se mohou přihlásit pouze řidiči s platnou licencí. Cena za kilometr se s řidiči jezdícími pod službou Hopin taxi pohybuje v rozmezí do 20 Kč.
Vše zařídí aplikace
Služba je postavená na aplikaci, pomocí které strany komunikují. Aplikace je ke stažení zdarma pro platformy iOS a Android. Základním prvkem je interaktivní mapa, která zobrazuje polohu zákazníka. Tuto polohu vidí i objednaný taxikář. O příjezdu taxi je zákazník informován zprávou v aplikaci. Cestující má také možnost informovat řidiče o případném zpoždění zprávou přímo z aplikace bez nutnosti odeslání SMS zprávy. Telefonní číslo řidiče i zákazníka tak zůstává chráněno.
Ukázka aplikace pro Android
Taxi lze objednat podle typu vozu, maximální ceny za kilometr a charakteristik řidiče, jako jsou pohlaví, cizí jazyk či uživatelské hodnocení. Mezi rozšířené parametry vyhledávání patří i méně obvyklé filtry jako například místo pro přepravu invalidního vozíku, vůz s dětskou autosedačkou nebo vůz s možností přepravy zvířete.
Zákazník má díky propracovanému platebnímu a trackovacímu systému v aplikaci přehled
o ujeté trase a může si ověřit správnost výsledné účtované ceny. Částku je možné uhradit
v hotovosti nebo přímo v aplikaci platební kartou či prostřednictvím služby Viamo. Na konci cesty lze jízdu ohodnotit. Podobnou možnost má i řidič vzhledem zákazníkovi. Pokud se zákazník třikrát po sobě nedostaví na objednávku, zablokuje jej systém automaticky.