Jak zahnat nevolnost z virtuální reality? Přidejte virtuální nos

Jedním z problémů, které musí virtuální realita vyřešit, než se z ní stane velká věc, je „VR sickness“. Je to nevolnost a dezorientace, kterou způsobuje zmatení smyslů z toho, že se obraz před očima hýbe, ale neodpovídá mu pohyb těla. Ostatně tenhle problém není nic nového, piloti leteckých simulátorů se s ním potýkají už od 50. let.

Klepněte pro větší obrázek

K omezení nevolnosti z virtuální reality vede několik cest. Třeba vývojáři Oculus Rift zkouší zrychlit reakci virtuálního prostředí na pohyb hlavy. Z Purdue University přichází řešení, které vypadá naprosto jednoduše a prý funguje – přidat do stereoskopického obrazu virtuální nos. Hned při prvních pokusech se dostali k 15% zlepšení a věří, že je to jen začátek. Laborovat se dá s pozicí, velikostí, barvou kůže a dalšími parametry. Vědci z Purdue věří, že se postupně dopracují k indexu, kterým bude možné ještě před stažením hry určit, jak špatně z ní konkrétnímu uživateli bude

Klepněte pro větší obrázek

Zajímavé je, že figuranti si virtuálního nosu ani nevšimli… Mozek je zkrátka schopný vytěsnit z obrazu náš přirozený nos a to samé udělal i s tím virtuálním. Podvědomě je to však posun blíže k normálu, k „reálné realitě“.

Via Wired

Váš názor Další článek: SIMore: DualSIM může být (skoro) každý telefon

Témata článku: , , , Nos, Purdue, Vir, Real, Stažení hry, Virtuální prostředí, Pohyb těla, Jak, Reality, Purdue University