Jedna vec je, k cemu je dobre takto vysoke rozliseni, druha vec, zda je nutne pouzivat grafiku v nativnim rozliseni. Osobne zastavam nazor, ze pri pouziti GRB matrice neni absolutne zadny duvod pouzivat vyssi PPI nez 400. Osobne mam Note 3 s Pen-tile a 386 PPI a rastr malo kdy postrehnu, musim ho vylozene hledat.
Pri pouziti v GEAR-VR, ktere myslim lze povazovat za velmi okrajove, ovsem prichazi ke slovu screen-door efekt. Ten je zpusoben fyzickymi rozmery mrizky kolem pixelu, resp. velikosti pixelu samotnych. Je to asi jediny zpusob pouziti pristroje, kde zvysovani PPI podle meho bude mit smysl cca nekam k hodnote 1200. Ovsem "zubatost" samotne grafiky nema se screen-door efektem nic spolecneho, takze pokud jde o plytvani vykonem, nemusi byt na miste. Proste se nainterpoluje nizsi rozliseni, protoze diky vysokemu PPI to lidske oko nepozna, dejme tomu s nejakym decentnim stupnem Antialiasingu. Takze do displeje s 4K rozlisenim na "nesmyslne" male plose muzeme s klidem pustit FullHD obraz, screen-door bude maly nebo zadny, ale HW to zvladne spocitat. Jedine plytvani ke kteremu dojde, jsou vyrobni naklady, protoze displej s takovou jemnosti nebude zadna lace...