Trh se smartphony se začíná nasycovat. Projevuje se to ve zpomalení růstu prodejů. Lídři budou mít čím dál těžší úkol obhájit své pozice.
Analytické společnosti zveřejnily data prodejů mobilních telefonů a smartphonů za druhé čtvrtletí 2015. Rekordmanem kvartálu se stal čínský Huawei, který v kategorii smartphonů zaznamenal růst prodejů o 50 %. První místo podle počtu prodaných kusů obhájil Samsung. Trh smartphonů rostl meziročně o 15 %, což je podle Strategy Analytics nejpomalejší růst za posledních 6 let. Celkem se v období duben až červen prodalo 339,5 milionu kusů chytrých telefonů.
Růst trhu smartphonů zpomaluje kvůli nasycenosti na hlavních světových trzích ve Spojených státech, Evropě a Číně. Analytici vidí jako nutnost zpestření nabídky chytrých telefonů, aby se trh mohl vrátit k rychlejšímu růstu. Do budoucna by růst měly zajistit smartphony s rolovacím nebo skládacím displejem.
Samsung, Apple, Huawei a ti další
Samsung obhájil první místo se 71,9 milionu kusů prodaných smartphonů. Jeho tržní podíl ale poklesl o čtyři procentní body na 21 %. Jihokorejská firma čelila zejména čínské konkurenci a sama podcenila poptávku po svém vlajkovém produktu se zahnutým displejem Galaxy S6 Edge. Apple si polepšil v tržním podílu o dva procentní body na 14 %, když v uvedeném období prodal 47,5 milionu iPhonů.
Huawei se svými stejnojmennými smartphony a také podznačkou Honor obsadil třetí místo a zaznamenal rekord v tržním podílu 9 %. Firma je úspěšná zejména na domovském čínském trhu. Xiaomi stále oficiálně působí pouze v Asii, kde prodalo 19,8 milionu chytrých telefonů, což stačilo na čtvrté místo. Firma by mohla dosáhnout lepších výsledků při globální expanzi. Lenovo společně se značkou Motorola si meziročně pohoršilo na 16,2 milionů prodaných smartphonů a uzavírá první pětku výrobců.
Z pohledu prodejů všech mobilních telefonů, do nichž se počítají i smartphony, zůstává pořadí první pětky prakticky shodné, až na Microsoft, jenž prodal opět více hloupých mobilů než smartphonů Lumia, což mu přineslo čtvrtou příčku v celkovém součtu. Do Top už se tak nevešlo Lenovo. Hloupých telefonů už se ale prodává výrazně méně než smartphonů. Na jeden obyčejný mobil připadají zhruba tři chytré. Všech mobilních telefonů se ve druhém čtvrtletí globálně prodalo 434,6 milionů, což je o pouhé 2 % více než ve stejném období loni.