Samsungu v Číně ujíždí vlak. Porazil jej Xiaomi

Samsungu začíná ujíždět vlak, a to na nezanedbatelném mobilním trhu v Čině. Samsung neustál nájezd agresivních mobilních výrobců a tak zde propadl v market sharu na druhou pozici. Číslo jedna pro sebe ve druhém čtvrtletí ukořistila společnosti Xiaomi. Rozdíl v podílu na trhu je sice jen dvouprocentní, ovšem ukazuje potenciál mobilního hráče, kterému k celosvětovému zvýšení podílu na trhu brání jen rozšíření na další trhy a hlavně navýšení výrobních kapacit. Výrobce totiž zatím téměř vůbec neuspokojuje vysokou poptávku.

Klepněte pro větší obrázek 
Graf společnosti Canalys ukazuje market share výrobců na čínském trhu. Jedničkou se stal Xiaomi se 14 procenty, Samsung obsadil druhé místo s dvanácti (Zdroj: Canalys)

Cenovou politiku má ale Xiaomi, zdá se, nastavenu velmi dobře. Jak jinak si vysvětlit poslední bleskový prodej zařízení v Indii. Model Xiaomi mi 3 v nákladu patnácti tisíc kusů byl vyprodán během dvou vteřin! Snad jen nepřipravenost Xiaomi na dostatečné výrobní kapacity může Samsungu otevřít oči, aby postupně neskončil tak neslavně jako Nokia, která z neohrozitelné špičky za několik let spadla až na úplné dno, od kterého se zase postupně odráží za přispění systému Windows Phone. Samsungu do karet nehraje dlouhodobě používaný uniformní design, ani poměrně vysoko nastavené ceny.

Na druhou stranu vidíme možné náznaky řešení, letošní modely mají projít určitou materiálovou revolucí. Samsung se již nechce soustředit výhradně na plastové modely vyšších tříd. Recyklovaný Galaxy S III Neo zase ukazuje, jak opět získat ztracený market share ve slušném poměru ceny a výkonu. Bude se však jednat o jednorázové záležitosti nebo je to první náznak změny?

Oživeno:

Samsung ztrácí i na další významném trhu, kde dlouhodobě dominoval. V Indii jej ve druhém čtvrtletí o prvenství připravila společnost Micromax. Výrobce, u nás neznámých, smartphonů vsází zejména na levné modely z řad Bolt a Canvas, což mu vyneslo 16,6% podíl na dodaných smartphonech. Samsung zde oponoval 14,4% podílem na prodejích.

Zdroj: SammobileSammobile (2)Canalys

Témata článku: Samsung, Xiaomi, Android, Ostatní, Samsung Galaxy S, Samsung Galaxy S III

54 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Lojza Nováků 7. 8. 2014 8:42:46
    Byla otázka času, než i v Číně budou lační po domácím zboží. A ruku na...
  • pavel246246 6. 8. 2014 10:59:55
    K tomu lze říct jediné obecně platné - žádný strom neroste do nebe.
  • Nedos. 6. 8. 2014 10:33:55
    Mě nepřipadá že by se Nokia odkudkoliv odrážela. Patří Microsoftu, většinu...
Určitě si přečtěte

LG X Power 2: Největší baterie, jakou kdy LG dalo do mobilu

LG X Power 2: Největší baterie, jakou kdy LG dalo do mobilu

** Kapacita baterie dosahuje 4 500 mAh ** Telefon běží na nejnovějším Androidu 7.0 Nougat ** Čelní i zadní fotoaparát mají LED blesk

Včera | Měchura Milan | 7

Honor V9: Atraktivní barvy, skvělý design a masivní baterie

Honor V9: Atraktivní barvy, skvělý design a masivní baterie

** Je osazen duální fotoaparátem ** Ukrývá stejný procesor, který využívá i Huawei Mate 9 ** Na evropském trhu by se měl prodávat jako Honor 8 Pro

23.  2.  2017 | Měchura Milan | 11

Xiaomi Redmi 4A: osvědčený recept na úspěch [recenze]

Xiaomi Redmi 4A: osvědčený recept na úspěch [recenze]

** Na rozdíl od klasické verze nemá čtečku otisků prstů ** Jeho obal je sice věrnou imitací kovu, ale ve skutečnosti je plastu ** Grafická nadstavba MIUI 8 nabízí užitečné aplikace a funkce **

23.  2.  2017 | Měchura Milan | 23

Mobilní hit Pokémon Go: s druhou generací pokémonů přišla i spousta změn

Mobilní hit Pokémon Go: s druhou generací pokémonů přišla i spousta změn

** hra Pokémon Go loni zaujala, brzy však začala ztrácet hráče... ** na vině byl nedostatek herních režimů ** pomůže 2. generace navrátit hře původní popularitu?

20.  2.  2017 | Chroust Martin | 17