Xiaomi prodalo méně smartphonů za méně peněz. Růst může nastartovat jedině globální expanze

Xiaomi nemá jinou cestu ze stagnace, než nastartovat globální expanzi. Myslí si to analytici ze společnosti Strategy Analytics. Čísla čínské dvojky za letošní druhé čtvrtletí byla ještě méně přesvědčivá než v předchozím kvartálu a podle IDC dokonce Xiaomi v první pětce výrobců přeskočil konkurent z domovské země Vivo (více zde).

Xiaomi během dubna až června vykázalo čtvrtinový propad distribuovaných kusů a asi 20% pokles tržeb. Dříve přitom byla společnost dávána za příklad efektivně fungující a prudce rostoucí značky. Jenže to ještě čínský trh nebyl nasycen a uspět s jednoduchou strategií zaměřenou na domácího zákazníka na něm mohl skoro každý.

Pokud chce Xiaomi hrát významnější roli ve světovém měřítku smartphonového byznysu, bude se muset vydat cestou expanze na zahraniční trhy. Zatím to dělá jen velmi nesměle, když kromě Číny prodává ještě na Tchaj-wanu (de facto také Čína), v Singapuru (v podstatě městský stát) a ještě v lidnaté Indii. A právě zde Xiaomi poznává, že mobilní byznys na globální úrovni není zdaleka takový med jako úspěšný start-up na domácím trhu.

Diskuze (51) Další článek: Digitální revoluce v Africe: počet smartphonů se za dva roky zdvojnásobil

Témata článku: Xiaomi, , , , Úspěšný start, Domácí trh, Růst, Distribuovaný kus, SMA, #Xiaomi, Stagnace, Zahraniční trh, Globální expanze, , Pro +, Pen, Singapur, Expanze, Předchozí kvartál, GLO, M Pen,