O2 management svým podřízeným normálně kecá Protože zrovna O2 má opravdu velký počet SIM, navíc pod něj patří i 95% všech pevných linek, takže mnohem víc hovorů v síti O2 končí než začíná a tedy O2 na propojovacích poplatcích neplatí VŮBEC NIC, maximálně když by měli velký provoz ven, tak mohou méně vydělat...Mimochodem propojovací poplatek je určený jeho MAXIMÁLNÍ výší, nikoliv minimální, takže předpokládám, že když O2 s TM sdílí sítě, dost možná si ani propojovací poplatky neplatí vůbec.Propojovací poplatky nejvíc tíží malé a hlavně pevnolinkové a VoIP operátory, kde naopak 95% hovorů směřuje do jiných sítí a do sítě malého VoIP operátora jde jenom nepatrný zlomek provozu jeho sítě.Pokud stále někdo nechápe, tak když kamarád telefonující z Vodafone zavolá Vám na číslo u T-Mobilu hovor: "Vole, přijdi večer na pivo! Budu v hospodě od šesti!"
A následně Vy mu zavoláte: "Už jsem tady a nikdo tady není! Aha, ono je pět, tak já si dám dva kousky než přijdeš..."Tak si jenom operátoři mezi sebou započtou 1 minutu hovoru a propojovací poplatek neplatil NIKDO NIKOMU.Navíc propojovací poplatek je teď 0,27 Kč bez DPH (0,3267 s DPH), takže aby někdo provolal na propojovacím poplatku 300 Kč, vycházelo by to na 918 minut nad minuty, které se započtou.Takže by někdo musel provolávat pravidelně víc než 918 minut (15 hodin a 18 minut!!!) jenom do sítě Vodafone a menších operátorů a zároveň od nich vůbec žádné hovory nepřijímat. A to pravidelně a každý měsíc!Co se týče SMS, tak tam se žádné terminační poplatky neplatí a to ani u mezinárodních, takže cokoliv tam operátor účtuje, je to pro něj čistý příjem.Jaké jsou skutečné náklady na neomezenou SIM u TM a O2? Osobně myslím, že u dvou největších operátorů jsou náklady čistě na provoz SIM prakticky NULA. Mají určité náklady na provoz sítě, ale ty jsou v podstatě fixní bez ohledu na to kolik hovorů, SMS nebo dat přenesou jednotliví uživatelé...Je to podobné jako jsou například Vaše náklady na jeden e-mail. Musíte mít počítač, platit elektřinu, připojení k Internetu, topení, aby Vám u toho nebyla zima, nějaké pohodlné místečko doma a dobrý dlabanec k tomu, ale jestli pošlete jeden e-mail a pošlete ho jednomu příjemci nebo pěti, to už Vám náklady nijak nezvyšuje, zrovna jako jestli pošlete jeden nebo dvacet.Naopak co stojí pořádné peníze tak je PODPORA A SERVIS, třeba call centra, pobočky operátorů atd., kde musíte platit personál, provoz místa atd., takže jestli přileze důchodce prudit s dotazem ohledně dobíječky a otravuje každý měsíc dva lidi hodinu, pak jsou jeho náklady MNOHEM vyšší než zaplatí.Takže paradoxně operátor může víc vydělat i na SIM, kde má neomezený paušál za pár korun pro firmu a instituci, kde mu měsíčně platí třeba 150 Kč, ale kde to řeší jeden člověk za celou firmu než za dobíječku, kde její majitel pořád něco chodí řešit osobně a platí 200 Kč.