Trh smartphonů v prvním čtvrtletí 2017 meziročně rostl jednociferným tempem. Shodují se na tom analytické společnosti Strategy Analytics a IDC. Podle první jmenované se za leden až březen letošního roku globálně prodalo 353,3 milionu smartphonů, IDC uvádí odhad ve výši 347,4 milionu. Také v dalších ukazatelích se analýzy liší pouze nepatrně, proto nadále pracujeme pouze s čísly IDC.
Na pozici tržní jedničky se po jediném kvartálu, kdy jej na trůnu vystřídal Apple, vrací jihokorejský Samsung. Tomu se skvěle podařilo vykrýt výpadek způsobený stažením Galaxy Note 7 z prodeje staršími modely Galaxy S7 a S7 Edge, na jejichž nákup poskytoval na některých trzích poměrně štědré cashbackové akce. Meziročně zůstal Samsung na svém, když distribuoval zhruba 79 milionů smartphonů.
Výrobce
|
1Q17 Objem distribuce (mil. ks)
|
1Q17 Tržní podíl
|
1Q16 Objem distribuce (mil. ks)
|
1Q16 Tržní podíl
|
Meziroční změna
|
1. Samsung
|
79.2
|
22.8%
|
79.2
|
23.8%
|
0.0%
|
2. Apple
|
51.6
|
14.9%
|
51.2
|
15.4%
|
0.8%
|
3. Huawei
|
34.2
|
9.8%
|
28.1
|
8.4%
|
21.7%
|
4. Oppo
|
25.6
|
7.4%
|
19.7
|
5.9%
|
29.8%
|
5. Vivo
|
18.1
|
5.2%
|
14.6
|
4.4%
|
23.6%
|
Ostatní
|
138.7
|
39.9%
|
140.0
|
42.1%
|
-1.0%
|
Celkem
|
347.4
|
100.0%
|
332.9
|
100.0%
|
4.3%
|
Zdroj: IDC Quarterly Mobile Phone Tracker, 27. dubna 2017
|
Druhý Apple proti stejnému období loni také stagnoval, na prodejní objemy z předchozího vánočního kvartálu se navázat nepodařilo. Vrací se tedy na druhé místo. Třetímu Huawei se podařilo meziročně navýšit prodeje o 22 % na 34 milionů smartphonů, což s přehledem stačilo na třetí příčku. Pokud by chtěl čínský výrobce myslet na vyšší mety, musel by výrazněji prorazit na americkém kontinentu, kde jsou jeho prodeje zatím spíše skromnější.
Oppo rostlo z první pětky nejvýrazněji, na lepší než čtvrté místo to ale zatím nestačí. Sesterské Vivo pak s 18 miliony smartphonů skončilo páté. Obě tyto společnosti se úspěšně etablovaly i na jiných lidnatých trzích než v domovské Číně, např. v Indii a Indonésii. Na tomto místě ještě zabrousíme do odhadů Strategy Analytics, které výjimečně přidává i konkrétního hráče na šestém místě, kterým je zejména díky prodejům na amerických trzích jihokorejské LG se 14,8 miliony smartphonů.