Samsung Galaxy Ace Duos: dvousimkové eso [recenze]

Upravená varianta populárního Galaxy Ace přichází s dvojicí SIM karet, vše ostatní, včetně Androidu 2.3, zůstává při starém. Bude to stačit?

Užitečné aplikace

V základní nabídce aplikací můžeme očekávat i důležité organizační funkce. Začněme s opakovanými budíky, každému z aktivních lze nastavit vlastní vyzvánění i libovolné opakování. V jednu chvíli jich můžete mít aktivních hned několik, postupným zkoušením jsme se dostali až na 36 budíků a telefon stále umožňoval přidání dalších. Pro rychlé zaznamenání textů slouží poznámky s barevným pozadím, které můžete sdílet přes Bluetooth nebo jako text přes Zprávy či ChatOn. Kalendář zaplňuje celý displej, události na daný den se zobrazují ve formě teček v malém sloupečku, což zrovna není moc přehledné. Kalendář má řadu náhledů, můžete do něj ukládat události i s opakováním. Vhod může přijít i jednoduchá kalkulačka, pokud ji překlopíte na bok, dostane se vám řada náročnějších matematických funkcí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Základní aplikace pro organizaci času - budíky, poznámky, kalendář, kalkulačka a diktafon.

Diktafon nahrává ve formátu *.3ga, omezeni jste jen velikostí dostupné paměti. O tu se stará Správce souborů, mezi složkami můžete soubory kopírovat, přesouvat i mazat. Interní 2GB paměť můžete později rozšířit paměťovými kartami microSD. Připojení k počítači můžete realizovat pouze v režimu Mass Storage, po prvním připojení dojde k instalaci ovladačů. Základní aplikační výbavu doplňuje hlasové vyhledávání na Googlu, případně aplikace a widget v jednom, Zprávy a počasí. Dle zadané lokace si můžete na displeji nechat zobrazovat počasí a témata zpráv, která vás zajímají. Zprávy jsou samozřejmě v češtině, pokud vám některá témata chybí, můžete klíčové slovo do aplikace vlastnoručně přidat. Aplikace Quickoffice si poradí pouze s otevírání dokumentů Office a PDF, vytváření a editace souborů možná není.

Hudba, fotky a video

Hudební přehrávač poskytuje intuitivní uživatelské rozhraní, ve kterém je hudba třízena podle řady kritérií. Při přehrávání se na pozadí můžete zobrazovat název alba, hudební výstup lze upravit deseti nastaveními ekvalizéru. Při přehrávání se v horní výsuvné liště objevují zástupci na rychlé ovládání hudby, skladby samozřejmě mohou hrát na pozadí. Protože však v základním balení chybí sluchátka, budete si muset pomoci z vlastních zásob, dokoupit je nebo se spolehnout na reproduktor. Do 3,5mm jacku jsme zapojili standardní špunty od Samsungu a s kvalitou přehrávání jsme spokojeni. Jen je třeba pro každý styl hudby nastavit adekvátní ekvalizér. Dejte si však pozor na nastavení hlasitosti před spuštěním hudby ve sluchátkách. Hlasitý poslech hudby je k dispozici již při cca 50 %, při maximální hlasitosti už se bojím o zdraví uší, takže zbytečně neriskujte.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hudební přehrávač a zobrazení skladeb z jednoho alba. Při přehrávání je zobrazen obrázek alba, vybrat lze také vhodný ekvalizér. Rádio zahraje pouze s připojenými sluchátky.

Videopřehrávač mě poněkud zklamal, nejen, že chybí jeho dedikovaná aplikace v menu (k videům je třeba se doklikat přes správce souborů), ale chybí nám i podpora *.avi videí. Ani u *.mp4 videoklipů není podpora 100% zaručena, dodržet musíte i HVGA rozlišení. Snímky ve větší kvalitě jednoduše nepřehrajete. Nemůžete se spolehnout ani na podporu titulků, na druhou stranu si v telefonu můžete ořezat video o vybrané části. Jak moc použitelná funkce to bude, již nechám na vás. Každopádně videopřehrávač bude jednou z prvních věcí, za kterou budete chtít na Google Play sehnat náhradu.

Přehrávané video můžete sestříhat.

Daleko více spokojení jsme s vestavěným 5Mpix fotoaparátem s autofocusem. Moc nastavení sice nenabídne, snad jen scény, režimy focení, vyvážení bílé, efekty, časovač a ostření. Mimo automatického režimu nechybí ani makro, se kterým budete vytvářet povedené detailní snímky. Při denním osvětlení jsme byli s kvalitou fotek velmi spokojeni, snímači však dělá problém rychlý přechod mezi jasné bílou barvou a tmavším pozadím. Při focení v interiérech se v závislosti na úbytku světla začíná objevovat šum. Při focení objektu v popředí zase automatika většinou zaostří až na zadní objekt.

Uživatelské rozhraní fotoaparátu a základní nastavení.

Je škoda, že si dotykem nemůžete vybrat místo, kam zostřit. Snímek se pořídí až poté, co pustíte softwarovou spoušť. MP4 videa můžete natáčet v maximálním rozlišení 640 x 480 pixelů. To je sice více, než rozlišení displeje, v praxi ale nejsou moc použitelná. Fotografie tedy doporučíme i pro vyvolání ve fotolabu, videa raději zobrazujte pouze na displeji telefonu.

Ukázkové snímky z fotoaparátu:

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Závěr

Samsung Galaxy Ace Duos nepřináší oproti dřívějším modelům řady Ace žádná převratná vylepšení. Dočkali jsme se sice podpory dvou SIM karet, jedná se však o, na chlup, stejné řešení, jako v případě Samsungu Galaxy Y Duos. Pokud vám nevadí starší design a starší Android a jste nenáročný uživatel, asi vám Galaxy Ace Duos bude stačit po všech stránkách. Za sebe se však nemohu přenést přes nesvítící a nevibrující senzorické klávesy, často jsem frustrován z toho, že nevím, zdali jsem klávesu stiskl nebo ji tisknu a telefon na ni nereaguje, protože se nestrefuji do vyhrazeného místa.

Na dvousimkovou konkurenci navíc narazíme hned ve vlastní stáji. Mimo zmiňovaného Galaxy Y Duos, který je s QVGA rozlišením menší a levnější, zde máme i protipól, Galaxy S Duos. Ten nabídne nový atraktivní design á-la Galaxy S III, 4" displej, slušný hardware a Android 4.0 k tomu. Je sice o 1500 Kč dražší, než dnes testovaný model, zatím se nám to ale zdá jako rozumná investice. Galaxy Ace Duos není vyloženě špatný model, přišel na trh ale pozdě. Před půl rokem by mohl mít větší potenciál.

]: The file '/PubSystem.Controls.Run.Articles.2015/AddOn_Blank.ascx' does not exist.-->

Témata článku: Samsung, , , , , Samsung Galaxy, Samsung Galaxy Ace, Samsung Galaxy Ace Duos, Samsung Galaxy S, Samsung Galaxy S Duos, Samsung Galaxy S III, Samsung Galaxy Y, Samsung Galaxy Y Duos, Kytara, Opakovaný budík, Piano, Domácí síť, Důležitý model, Zmiňované galaxy, Vypnutí wi-fi, Slušná nabídka, Adekvátní nástupce, Duo, Komunikační služba, Jednotný standard,