Samsung Galaxy Note 3: spousta malých detailů [recenze]

I u třetího Galaxy Note platí obligátní „lepší, kvalitnější a dražší“. Jak vypadají inovace u nejdražšího Samsungu všech dob?

Videa v rozlišení 2160p

Aplikace fotoaparát se inspirovala u modelu Galaxy S4, levá horní část je určena pro nastavení, levá spodní pro vstup do galerie s posledními vyfocenými snímky. Pravá část displeje je vyhrazena pro spoušť natáčení videa a fotoaparátu, alternativně lze použít anglická slůvka detekovaná hlasovým průvodcem S Voice nebo klávesy regulace hlasitosti. Ty mohou sloužit i k zoomování nebo jako spoušť natáčení videa. Tlačítkem v pravém spodním rohu pak měníte fotografické režimy, vysunutím spodní lišty můžete rychle aplikovat fotografické efekty. Pokud vám nestačí předpřipravené, můžete si další stáhnout ze SamsungApps.

Při focení je k dispozici dvanáct předpřipravených režimů a automatika, která si nastavení vybírá sama. Note 3 tak má režimy pro rychlé zachycení pohybu a sportu, pro snímkování obličejů a nechybí ani HDR snímání. K fotkám můžete nahrávat devítisekundový záznam, nebo vytvořit animací v režimu Guma. Mimo standardních 2D panorámat nás asi nejvíce zaujal režim Snímek okolí, kdy ze série fotek telefon vytvoří 3D obrázek. Pomocí virtuálních teček v prostoru skládáte 3D obraz, který se pak při prohlížení v galerii automaticky otáčí, případně jej můžete otáčet sami prstem nebo pohybem telefonu do stran, jako byste na daném místě právě byli a dívali se na něj. Režim makro jako takový samostatně k dispozici není, telefon však zvládá detaily fotit ostře. Maximální rozlišení fotek je 4128 × 3096 ve formátu 4:3, na výběr je však i řada menších formátů i v poměru stran 16:9, které na displeji telefonu ve fullscreenu vypadají lépe.

Fotíme 3D snímek, s baterií pod 15% nelze použít LED přesvětlení

V nastavení nalezneme spoustu položek, kliknutím na nastavení se zobrazí pět rychlých zástupců, z nichž tři si můžete upravit. Napevno je k dispozici jen výběr režimu videa a okamžité sdílení. Z dalších nastavení můžeme vypíchnout možnost sériového snímání, rozpoznávání obličeje, nastavení ISO (mimo režimu automatiky), vyvážení bílé, aktivaci přisvětlení, časovač, nastavení expozice, a další. Optická stabilizace sice chybí, Samsung ji ale nahrazuje softwarovými variantami - chytrou stabilizací obrazu pro focení a stabilizací obrazu pro natáčená videa. Ta jsou standardně pořizována se snímkovací frekvencí 30 fps a ve velkém rozlišení 2160p. V režimu 1080p je možné natáčet se snímkováním 60 fps, alternativně jsou k dispozici i 8× zrychlená a zpomalená videa (při 720p).

Trojici zástupců funkcí je možné nahradit dle potřeby, video může být nahráváno se snímkováním 120 i 60 fps

Jaká je kvalita nafocených snímků a natáčených videí? Při polojasnu i zataženu jsou snímky poměrně kvalitní, ovšem občas se na nich objeví v přechodu tmavých a světlých částí zamlžený opar. Nejlepší výsledky se objevily při focení detailů, zde jsou snímky ostré a odpovídá barevná věrnost. Diametrálně odlišné výsledky jsou však v noci, fotografie s přisvětlením jsou neostré s velkým množstvím šumu. Videa jsou při zatažené obloze také spíše průměrná a nepomůže tomu ani rozlišení 2160p. Paradoxně nejlepší výsledky se nám jeví u 1080p videí s frameratem 60 fps. Softwarový stabilizátor při chůzi moc nepomáhá, je škoda, že Samsung neintegroval optický stabilizátor. Sečteno a podtrženo, u fotoaparátu a videa vidíme poměrně velké rezervy.

Ukázkové fotografie:

Fotografie na maximální rozlišení pořízené na automatiku
Softwarové přiblížení má za následek rozostření fotografie
Fotografie detailů v maximálním rozlišení
Při troše trpělivosti se vám podaří vyfotit kvalitní 3D snímek

Fotografie s přisvětlením v interiéru a v exteriéru

Ukázková videa:

Balík dvou videí s frameratem 60 fps je ke stažení v samostatném balíku.

Témata článku: Samsung, , , , , , , Samsung Galaxy, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy Note 3, Samsung Galaxy Note 3 Neo, Samsung Galaxy Note 3 Neo Duos, Samsung Galaxy Note II, Samsung Galaxy S, Samsung Galaxy S4, Samsung Galaxy S4 Active, Samsung Galaxy S4-A, Samsung Galaxy Tab, Samsung Galaxy Tab 16GB 3G, Titulní stránka, Telefon umístěný, Venek, Dodatečná úprava, Střídání, Aplikace Hodiny,