Samsung Galaxy Note 3: spousta malých detailů [recenze]

I u třetího Galaxy Note platí obligátní „lepší, kvalitnější a dražší“. Jak vypadají inovace u nejdražšího Samsungu všech dob?

Multimediální hody

O prohlížení fotografií se stará integrovaná Galerie, perem můžete otevírat náhledy fotek v malém okně a rychle je upravovat. Obrázky je možné procházet ručně nebo spustit prezentaci s hudební podkresem na pozadí. Minimální rychlost střídání snímků, 5 vteřin, je však málo, v praxi mohou být potřeba i vyšší hodnoty. Obrázky je možné hned při prohlížení oříznout, otočit, přidat jim rámeček nebo na druhou stranu fotky napsat poznámku. Snímek lze vybavit i vodoznakem, textem nebo ručně podepsat na čelní stranu.

Při prohlížení galerie lze obrázky vybavit rámečky, přidat jim poznámku nebo podpis. Ten se uloží i na příští použití ve smyslu vodoznaku

Uživatelské rozhraní hudebního přehrávače moc změn nedoznalo, opět máme tu čest se záložkami, které dokáží filtrovat hudbu podle řady kritérií. V rámci okna Hudební ráj si můžete pouštět hudbu podle kombinace čtyř základních nálad. Hlasitost všech skladeb můžete sjednotit, potěšil nás i inovovaný ekvalizér. Určité volby jsou však k dispozici pouze se zapojenými sluchátky, např. efekt zabarvení tónů zesilovačem a AdaptSound, což je volba, která optimalizuje zvuk do každého sluchátka podle toho, které tóny slyšíte, a které už nikoliv.

V neposlední řadě je třeba zmínit, že byla do Galaxy Note 3 integrována zvuková karta, která umožní přehrávaní hudby ve formátu 24bit/192kHz. U standardních empétrojek přenesených z jiných zařízení rozdíl nepoznáte, pokud však ve vaší audiotéce disponujete hudbou s většími datovými toky, budete výsledkem ohromeni. O kvalitě hudby informuje i samotný přehrávač v pravém horním rohu, u testovacích FLAC souborů se nám zobrazoval nápis UHQ (Ultra High Quality) 24bit 192kHz. Znatelně zlepšený hudební výstup ocení zejména audiofilové, pokud budete lpět na volném místě, bude pro vás čtyřminutová skladba o velikosti 150 MB asi už přespříliš.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vybíráme hudbu podle nálady, přepracovaný ekvalizér,  přehrávání hudby v maximální kvalitě - 24bit 192kHz, ovládání přehrávání na lockscreenu

Při přehrávání bychom si dokázali představit ještě o chlup větší hlasitost, jinak jsme s výsledkem nadmíru spokojeni. Hudbu můžete ovládat z horné výsuvné lišty nebo z widgetu, který se při zamknutí objeví na lockscreenu. FM rádio v telefonu přítomno není, což může některé uživatele odradit. Je to politika Samsungu posledních let svázaná zejména s použitými procesory Snapdragon, které čipem FM rádia zjevně nedisponují.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Videopřehrávač se může spouštět i v režimu Multidisplej, videu můžete přiřadit titulky i s řadou nastavení. Samotné video můžete přehrávat i v malém okně napříč celým systémem a dělat tak souběžně jinou práci. Mezi aplikacemi nechybí ani YouTube klient

Ve videopřehrávači nefunguje nahlížení do videí, samotné položky dokonce nejsou ani animovány, na což jsme byli zvyklí z předchozích modelů. Poslední přehrané video je umístěno v horní části, při přehrávání můžete videu nastavit titulky včetně jejich velikosti, barvy textu, podbarvení nebo manuální synchronizace. Právě u videí vás bude iritovat otevírání v režimu Multidisplej, protože zřejmě nebudete chtít při sledování videa vidět i nabídku ostatních videí. Naštěstí můžete toto chování v nastavení vypnout. Videa můžete přehrávat i v malém rámečku, který bude překrývat ostatní obsah. Pro zvukovou složku můžete vybírat ze čtyř voleb ekvalizéru.

Pro lokální sdílení multimédií mezi mobilními zařízeními poslouží aplikace Group Play. S ostatními smartphony můžete přes tuto aplikaci Play sdílet hudbu (telefony se tak virtuálně stanou bezdrátovými reproduktory), obrázky, video, dokumenty a hrát hry. Ke stažení jsou však k dispozici pouze dva herní tituly. Pokud budete hrát náročnější 3D hry, připravte se na to, že zhruba po půl hodině vás bude zařízení zahřívat. Nebude vyloženě pálit, ale zvýšení teploty určitě ucítíte. To stejné platí i pro dlouhodobé přehrávání UHQ hudby.

Group Play poslouží pro lokální sdílení hudby, obrázků, videí, dokumentů a hraní her. Ty jsou však pouze dvě

Ke sdílení multimédií v domácnosti slouží aplikace Samsung Link. Pokud jsou zařízení připojena k vašemu Samsung účtu nebo dostupné na stejné Wi-Fi, můžete mezi nimi procházet multimediální obsah a delegovat jeho přehrávání na jiné zařízení. Na smartphonu si tak můžete přehrávat video z tabletu, nebo ze smartphonu nastavit přehrání lokálního videa na domácí televizi Samsung. Do tohoto cyklu můžete po nainstalování potřebného softwaru zapojit i váš počítač. Aplikaci WatchOn můžete použít pro dálkové ovládání vaší domácí televize, musí však být mezi podporovanými modely.

Note 3 nebo notebook?

I když to na první pohled nevypadalo, Samsung v modelu Galaxy Note 3 ukázal celou řadu drobných inovací. Líbí se nám kvalitní přehrávání audia, řada přepracovaných aplikací i skvělý výkon a pontenciál pro multimédia. Oceňujeme rychlost ovládání zařízení, zejména díky optimalizovanému grafickému rozhraní TouchWiz a vylepšené interakci se stylusem, který kreslí přesně na to místo, kde chcete. Hlasové příkazy S Voice můžete zadávat i při zamknutém displeji, KNOX zase oddělí vaše soukromí od práce.

]: The file '/PubSystem.Controls.Run.Articles.2015/AddOn_Blank.ascx' does not exist.-->

Detailů je zkrátka hodně, ale samozřejmě se nevyhneme ani řadě záporů. Za začátku testování si protistrana stěžovala na kvalitu hovoru a vadí nám také otevírání aplikací v režimu Multidisplej bez možnosti uživatelského nastavení. Rádi bychom viděli i určité vylepšení, co se týká kvality fotek a videí. Hlavním záporem je ale bezesporu cena, která se vyšroubovala až nepříjemně blízko k hranici 20 tisíc korun, za což si už můžete pořídit solidní notebook. Není proto divu, že byl Galaxy Note 3 v době psaní recenze jedním z nejlepších mobilních zařízení na českém trhu.

Témata článku: Samsung, , , , , , , Samsung Galaxy, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy Note 3, Samsung Galaxy Note 3 Neo, Samsung Galaxy Note 3 Neo Duos, Samsung Galaxy Note II, Samsung Galaxy S, Samsung Galaxy S4, Samsung Galaxy S4 Active, Samsung Galaxy S4-A, Samsung Galaxy Tab, Samsung Galaxy Tab 16GB 3G, Klíčové slůvko, Bezdotykový náhled, GAL, Polovina roku, Představovací akce, Střídání,