Samsung Galaxy W: čerstvý vítr [recenze]

Samsung Galaxy W má zaplnit pozice, které opouští původní Galaxy S. Pokročilé funkce, pohledný design a k tomu agresivní cenová politika.

Multimédia

Mimo SocialHubu, který jsme si zmiňovali v souvislosti s textovou komunikací, najdeme v nabídce i další specifické huby. Začněme MusicHubem, kde si můžete poslechnout a posléze zaplatit za vybrané skladby nebo rovnou celá alba. Pokud už ale máte své oblíbené interprety v domácí audio knihovně a nechcete stahovat skladby, které se každý den střídají mezi špičkovými skladbami, asi vás příliš nenadchne. GameHub je po Marketu a portálu SamsungApps další cestou jak do telefonu stáhnout hry. Herní tituly se však stahují přímo do aplikace, takže pro jejich spuštění musíte nejdříve otevřít zmiňovaný Game Hub. Nutno dodat, že tituly nejsou nijak herně ani vizuálně atraktivní. ReadersHub sdružující řešení pro čtení novin, knih a časopisů tentokrát chybí, není ale problém doinstalovat aplikace ručně z Marketu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hudební přehrávač se uživatelským rozhraním nikterak neliší od přehrávače novějších přírustků modelové řady Galaxy. Zobrazení skladem si můžete filtrovat podle řady voleb, např. dle interpretů nebo seznamů skladeb. Nezapomnělo se ani na playlisty podle kterých můžete přehrávat nebo si vytvořit vlastní odpovídající vašim preferencím. V průběhu přehrávání máte na pozadí zobrazen obrázek alba, ze kterého skladba pochází, případně se přes něj ještě překrývá vizualizace. Dále můžete upravit zvukový výstup a efekty, je k dispozici 8 nastavení ekvalizéru a několik efektů. Podstatným doplňkem je ještě režim 5.1, který supluje režim 5 + 1 např. při přepojení k domácí hudební soustavě.

Hudba může být samozřejmě přehrávána na pozadí, pro rychlé přepínání mezi skladbami stačí vysunout horní lištu, kde se nachází ovladače pro přehrávání. Toho samého docílíte při zamknuté klávesnici, kdy se na lockscreenu zobrazuje hrající skladba a tlačítka pro přechod k další a předešlé skladbě. Dlouhé podržení kláves pro úpravu hlasitosti rychle sníží, resp. zvýší hlasitost. Škoda, ocenil bych rychlé procházení mezi skladbami.

Zvukový výstup můžete směrovat do reproduktoru nebo do peckových sluchátek, která dostanete v základním balení. Škoda, že zde Samsung trochu snížil laťku, zvukový výstup ze špuntů byl přeci jen trochu lepší. Přesto se ani tyto sluchátka nemusí za nic stydět, snad jen basy by mohly být méně zašuměné. Maximální hlasitost byla už nad mé síly, pro pohodlné přehrávání jsem zakotvil zhruba na metě 60 %, při větších nastaveních telefon informuje, že větší hlasitost může být pro váš sluch určitým nebezpečím. V nabídce dále narazíme na FM rádio s RDS, funguje však pouze s připojenými sluchátky.

Video a fotografie

Pětimegapixelový fotoaparát disponuje řadou nastavení, mj. nechybí scény, makrorežim, časovač, fotografické efekty a vyvážení bílé. Testovací fotografie jsme pořídili na automatiku, venku nemůžeme popřít věrnost barev a ostrost detailů, i když trochu pokulhává vyvážení bílé, sluníčko dělá objekty výrazně nažloutlé. Při focení interiérů je patrný šum, takže velká čočka snímače zase tolik nepomáhá. To stejné můžeme říci i o LED diodě, která efektivně osvětluje zhruba do vzdálenosti jednoho metru. Pozor však na hlášku o vybité baterii, která vám znemožní použití přisvětlení. Focení bílé plochy odhalilo jeden velký neduh snímače a to narůžovělý střed fotografie, při použití přisvětlení se však ztrácí. Galaxy W dokáže natáčet i MP4 videa v rozlišení 720p v poměrně obstojné kvalitě i s kontinuálním prisvětlením, jen je škoda že Samsung nemyslel na stabilizaci obrazu, i sebemenší pohyb je na videu poměrně dost patrný.

Ukázkové fotografie v maximálním rozlišení:

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Fotografie můžete prohlížeč ve vestavěné galerii, zvětšovat snímky je možné pinch zoomem nebo dotykem dvojicí prstů a přibližováním telefonu k sobě. Snímky mohou být nastaveny i jako prezentace s prolínáním obrazu, je to ale vše automatické, žádné parametry nelze změnit.

Galaxy W má vyhrazen i vlastní videopřehrávač. Pokud rádi sledujete na telefonu filmy a seriály, musím vás potěšit. Telefon totiž přehraje standardní AVI i s českými titulky (testován formát *.srt), zařízení si poradí i s kódováním českých znaků. Titulky mohou mít tři velikosti a pokud nesedí, můžete je ručně přesynchronizovat. Podporována jsou i MPEG-4 videa. Všechny videa navíc mohou být v HD rozlišení, není třeba žádná konverze.

Závěr

Samsung Galaxy W je pro mě příjemným překvapením. Pokud jste zkušení uživatelé a přecházíte z jiného modelu Samsungu, budete se cítit jako doma. Výrobce se inspiroval u Galaxy S a Galaxy S II a vytvořil model, kterému bychom s trochou nadsázky mohli říkat high-end pro spořivé. Rychlost, stabilita, systém... to vše se Samsungu podařilo dotáhnout k úspěšnému cíli. Samsungu podobný model v portfoliu chyběl, ovšem je třeba nějak reagovat na poměrně úspěšné modely Xperia od Sony Ericssonu, které jsou ve vyšší střední třídě jako ryba ve vodě. Jak se to Samsungu povedlo, můžete ohodnotit v komentářích pod článkem.

Za sebe dodám, že jsem zvědav, jak si modelová řada Galaxy W povede do budoucna. Pokud bude pokračovat našlápnutým směrem, předpovídám jí velký úspěch. Na trhu mnohdy nerozhoduje kdo má největší počet „nej“ (speciálně - nejtenčí telefon, největší počet megapixelů, nejvybavenější přístroj, nejvyšší takt procesoru...), ale to, kdo dokáže skloubit co nejlepší hardware s přijatelnou cenou, a to se zdá u Galaxy W povedlo.

Mobilní telefon k testu zapůjčil Obchod-Samsung.cz
Cena: 7750 Kč

Témata článku: Samsung, , , , , Samsung Galaxy, Samsung Galaxy S, Samsung Galaxy S II, Samsung Galaxy W, Samsung Omnia 7, Nejlepší hardware, Samsun, Slušná cenovka, Rychlé procházení, Čerstvý vítr, Vypnutí wi-fi, Osobní informace, Integrovaný čip, Vybavený přístroj, Plastový vzhled, Sezam, Přepojení, Rychlá odezva, Konvenční způsob, Přeřek,