Dvě soupeřící platformy, iOS a Android, mají i své odpovídající aplikační obchody AppStore a Google Play. A zatímco odhadovaný podíl Androidu na trhu je přes 75 procent, větší objem prodejů jde skrz aplikační portál AppStore od Applu. Podle agentury Sensor Tower předních 100 aplikací na AppStoru získalo z nákupů v letošním prvním čtvrtletí celkem 84,8 milionů dolarů. Ve stejném sledovaném období 100 nejvýnosnějších aplikací na Google Play vydělalo „jen“ 51 milionů dolarů. Majitelé zařízení s iOS jsou ochotni za aplikace daleko více utrácet, než majitelé Androidů.
AppStore se s Google Play rád srovnává:
A zatímco hry vydělaly na v prvním čtvrtletí na iOS o 48 % více, než na Google Play, v případě ostatních aplikací je rozdíl propastný - 232 procent! Majitelé iPhonů tak nemají problém utrácet za aplikace, což pro vlastníky Androidu tak úplně neplatí. Jistě, ti také utrácejí, ovšem majitelé telefonů s Androidem z nižšího segmentu často vůbec nejsou ochotni pořizovat placené aplikace, takže se spoléhají jen na bezplatné alternativy.
Na Google Play už funguje „darování“ aplikace přes Paysafecard:
Celkově vzato je však pořízení mobilní aplikace stále častěji bráno jako běžná záležitost. Top 100 aplikací na AppStoru a Google Play eviduje čtvrtletní souhrnnou útratu 130,4 milionů dolarů (2,97 mld. Kč). A to je vůbec nejvíce od roku 2014, kdy je tato statistika sledovaná. AppStore v prvním čtvrtletí letošního roku vygeneroval o 64 % příjmů více než portál Google Play. Za celý loňský rok pak měl AppStore útraty vyšší o neuvěřitelných 88 procent! Bude se stejná situace opakovat i letos?
Zdroj Sensortower