Mobilní divize Sony nenavýšila počet prodaných Xperií a skončila ve ztrátě

Podnikání v segmentu smartphonů je obtížný byznys. Své o tom ví společnost Sony, jejíž mobilní divize balancuje na rozhraní zisku a ztráty už mnoho čtvrtletí za sebou. Strukturu firmy se v minulých letech podařilo optimalizovat, další škrty na nákladové straně rozvahy už lze dělat jen těžko. Proto japonský výrobce musí vylepšit zejména výnosovou stranu tržeb.

Klepněte pro větší obrázek
Mobilní divize je jediná z celé korporace Sony, která skončila v 3Q 2017 ve ztrátě

A to se ve třetím kalendářním čtvrtletí letošního roku příliš nepovedlo. Tržby Sony Mobile narostly meziročně pouze o necelá dvě procenta na 172 miliard jenů (cca 33,2 miliardy korun), ale na udržení mírného zisku ze stejného období loni to nestačilo. Divize skončila v provozní ztrátě 2,5 miliardy jenů (cca 483 milionů korun). Příčinou měla být změna v geografickém mixu tržeb a zvýšená cena komponent. Sony prodalo v červenci až září 3,4 milionu smartphonů.

Současnou vlajkovou lodí Sony je Xperia XZ Premium:

Diskuze (4) Další článek: Vyfoťte selfíčko a rozostřete pozadí. Do prodeje jdou Asusy s duálním předním fotoaparátem

Témata článku: Sony, , , , , , Mobilní divize, MOBI, Mírný zisk, Nena, Letošní rok, Div, Stejné období, Zvýšená cena, Miliarda jenů, Milión smartphonů, Ztráta, Tržby, Čtvrtletí, Provozní ztráta, Divize, Celá korporace, Počet, Japonský výrobce, Nen