Nokia končí práce na 360° kameře OZO. Virtuální realita se prý rozjíždí příliš pomalu

Nokia oznámila ukončení vývoje profesionální sférické VR kamery OZO, která měla být trumfem v pořizování 360° obsahu. Vzhledem k původní ceně kamery okolo milionu korun byla určena hlavně pro firemní (B2B) segment. Ačkoli šlo o špičkový produkt v rámci svého oboru, Nokia v jeho vývoji už nebude pokračovat. Rozšiřování virtuální reality je prý pomalejší, než Finové předpokládali. Jinými slovy poptávka nesplnila očekávání, což ilustrovalo snižování ceny kamery OZO z původních 60 tisíc dolarů až na nynějších „výprodejových“ 25 tisíc.

Právě ve VR brýlích nebo komplexních sestavách pro virtuální realitu je možné konzumovat sférický obsah při zachování prostorového zážitku. Technologie ale rozhodně zatím nezaznamenala výraznější boom. VR sice používají některé firmy jako prezentační nástroj pro svoje produkty (např. IKEA, Velux, některé automobilky aj.) a někteří koncoví spotřebitelé se třeba podívají na trailer k filmu nebo zahrají hru, ale o masovém rozšíření VR rozhodně hovořit nelze. V souvislosti s ukončením vývoje kamery OZO propustí divize Nokia Technologies zhruba 300 zaměstnanců.

Diskuze (5) Další článek: Samsung láká videem na návštěvu zážitkového Galaxy Studia v OC Chodov

Témata článku: Nokia, , , , , Prezentační nástroj, Real, Ukončení, Kamera, OZO, Vývoj, Vir, IKEA, Dolar, Firemní segment, Nokia Technologies, Koncový spotřebitel, Masové rozšíření, Spotřebitel, Špičkový produkt, Práce, Poptávka, Realita, Poma