Delší dobu se spekuluje o tom, jestli fotoaparáty přežijí v konkurenci smartphonů. Stále kvalitnější fotoaparáty zabudované do telefonů se totiž často zcela vyrovnají nižším produktovým řadám digitálních fotoaparátů. Smartphony přitom nabízejí různé služby navíc – a hlavně výhodu okamžitě sdílet fotky online. Jak ale ukazují třeba poslední výsledky Canonu, o klasické přístroje je stále zájem. Proč? Díky smartphonům roste zájem o fotografování obecně a klasické přístroje se snaží držet krok s dobou.
Lidé také začínají rozlišovat příležitosti, kdy použít telefon a kdy fotoaparát. Pro rychlé momentky se hodí smartphone, pokud jde ale o zaznamenání důležitých událostí do rodinného archivu, lidé preferují klasické fotoaparáty. A sází na ověřené výrobce jako Canon, Nikon, Sony, Olympus, Pentax, Fuji nebo Panasonic.
Nejohroženější konkurencí smartphonů jsou nejnižší produktové řady digitálních fotoaparátů. Ty přitom v rámci odvětví v současnosti tvoří největší segment. Nokia, ale i další mobilní producenti, na vývoji snímání spolupracovali s top výrobcem optiky Carl Zeissem, a klasické přístroje v kvalitě fotek mnohdy překonávají.
Na trh má letos vstoupit smartphone Polaroid SC1630 (Android), který bude mít optický zoom - největší zbraň fotoaparátů
Jenže levnější digifotoaparáty začínají některé nápady a funkce naopak přebírat od smartphonů. Nejnovější řady se přes Wi-Fi připojí k internetu a uživatel může pořízené obrázky přímo sdílet. Výrobci fotoaparátů, aby se vůči smartphonům vymezili, vymýšlejí i další nadstandardní služby. Mluví se například o tom, že by i některé levnější modely fotoaparátů nabízely voděodolnost. Sony pak třeba uvedla, že pracuje na větším rozšíření technologie 3D snímků.