Pokémon Go vydělal za 82 dní 470 milionů dolarů. Teď ale nastává ta těžší část

Kdo by si ještě před pár lety vsadil na to, že chytání pokémonů ve virtuální realitě by mohlo vynést velký balík peněz? Vývojářské studio Niantic to zkusilo, a sázka na nejistotu vyšla. Ke konci září (tj. 82 dní po vydání) evidovala mobilní hra Pokémon Go na platformách Android a iOS celkem 550 milionů instalací a zisk 470 milionů dolarů (11,34 miliard Kč). I přes raketový start je však budoucnost hry velmi nejistá.

Klepněte pro větší obrázek
Vývoj počtu stažení a zisků mobilní hry Pokémon Go za uplynulé tři měsíce

Největší zájem se o hru rozpoutal koncem července, tedy v době, kdy Niantic rozšířil dostupnost hry i do Evropy. 27.7. byla hra stažena 27 milionkrát, což díky in-game transakcím Nianticu ještě týž den vyneslo denní hrubý zisk 16 milionů dolarů! A jak je vidět na grafu výše, „hype“ z mobilní hry pomalu vyprchává. Denní počet stažení se nyní stabilně drží okolo 700 tisíc, denní příjem pak klesl na částku okolo 2 milionů dolarů.

Klepněte pro větší obrázek
22 procent hráčů Pokémon Go spadá do věkové kategorie 36 - 50 let

Na grafech vidíme úbytek hráčů i peněz do hry tekoucí, které jsou přímo úměrně omezené funkčnosti hry. Tedy zejména „radaru“ v podobě stop, který byl hlavní motivací při „lovu“ pokémonů ve skupině. Další výrazný úbytek obou sledovaných položek nastal, když Niantic ztížil chytání i těch nejběžnějších pokémonů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pokémon Go je bezplatná hra, která nevydělává na reklamách ale na zakoupení in-game obsahu. Pokécoins si pořídíte za skutečné peníze, a pak je využíváte na nákup různých herních „zlepšováků“

I když jsou současná čísla zlomkem původních hodnot a stále se jedná o slušná čísla, pohled na pozadí prozrazuje, že opak je pravdou. Ninatic totiž hru stále ještě nespustil po celém světě, takže předpokládáme, že plánovaným spouštěním si chce své denní statistiky vylepšit. Na druhou stranu, i v nových zemích bude mít hra, zejména díky absenci větší funkcionality, obdobný sestupný trend.

Teprve nedávno byla hra uvolněna pro balkánské země, naopak, třeba taková Jižní Korea nebo Čína na spuštění hry teprve čeká. Je možné, že tyto trhy budou spuštěny až Nianticu „poteče do bot“?

Jak rychle Pokémon Go vystřelil nahoru, tak rychle může zase spadnout dolů. Řeč je o funkcích, které by současní hráči potřebovali, aby byl zážitek z hraní Pokémon Go komplexnější. Jako první na řadě se v komunitě hovoří o přímých PvP soubojích, které by mohly vyústit v celou řadu nových odměn. Jako druhý v řadě stojí obchodování, třeba jen kvůli regionálním pokémonům, ke kterým se hráči, kteří necestují do Asie, Austrálie či USA, nemohou žádným způsobem dostat.

Třetí vyžadovanou funkcí je návrat „radaru“, tedy alespoň verze, kterou Niantic testuje téměř dva měsíce v domovském San Franciscu. Proč nebyla uvolněna celosvětově, je zatím velkou otázkou. Spousta hráčů má již navíc vyšší úrovně (přes lvl 30), sesbíranou většinu Pokémonů, takže se objevují spekulace i o druhé generace Pokémonů.

Pokud však půjde vše podobným tempem jako doposud, mohou si hráči na výše uvedené funkce počkat i celou řadu měsíců. Otázkou však je, kdo si za tu dobu ještě vzpomene na hru Pokémon Go...

Via Newzoo

Diskuze (5) Další článek: T-Mobile v říjnu: iPhone 7 a lákavé slevy

Témata článku: , , , , , , , PokéCoins, Nianticu, Denní počet, Vývojářské studio, Balkán, Největší zájem, PVP, Pokémon Go Plus, Jižní Korea, Regionální pokémon, Chytání, TED, Pokémon, Velký balík, Spousta hráčů, Bezplatná hra, Počet stažení, Hrubý zisk,