Samsung se v segmentu chytrých hodinek v loňském roce propadl na třetí pozici

Samsung se v segmentu chytrých hodinek v loňském roce propadl na třetí pozici

Agentura Canalys dnes oznámila výsledky v segmentu chytrých hodinek za rok 2016 a z koláčového grafu můžeme vyčíst jen tři společnosti, které v loňském roce zabraly většinu trhu - Apple, Fitbit a Samsung. A přesně takové je i pořadí, co do podílu na trhu. 

Klepněte pro větší obrázek
Tržní podíl výrobců chytrých hodinek za loňský rok očima agentury canalys

Situace se tedy meziročně příliš nemění, tedy alespoň ne na první pozici. I v roce 2015 si ji totiž držel Apple. Americký gigant v loňském roce prodal 11,9 milionů hodinek Apple Watch a udržel si tak 49% podíl na trhu. Pohoršil si však jihokorejský Samsung, jehož na druhém místě z roku 2015 vystřídal se 17% tržním podílem Fitbit. 

Samsung se loni umístil na třetím místě s 15% tržním podílem, o který se postaraly hodinky řady Gear S2 a Gear S3. O pětinu zbylých prodejů se postarali výrobci, kteří jsou souhrnně zařazení v kategorii „Ostatní“. Analytici ovšem očekávají, že si Samsung v letošním roce v segmentu chytrých hodinek polepší, zejména díky zvýšeným dodávkám hodinek Gear S3 Frontier a Gear S3 Classic.

Výrobci na předních pozicích však budou muset brzy zareagovat na zvýšený zájem o hodinky s Androidem, které by se na trhu mohly objevit již krátce po představení Androidu Wear 2.0. Pokles prodejů by měl nejvíce pocítit právě, v současné době dominantní, Apple.

Zdroj Canalys

Témata článku: Apple, Samsung, Chytré hodinky, Gear S3, Hospodaření a finance, Hodinky, Apple Watch, Canalys, Segment, Definice, Zvýšený zájem


Určitě si přečtěte