Samsung ve třetím čtvrtletí porazil Apple v prodejích smartphonů

Samsung ve třetím čtvrtletí porazil Apple v prodejích smartphonů

U nás na webu jsme vám již ukazovali analytické odhady výsledků mobilních výrobců za uplynulé třetí čtvrtletí, nyní se k odhadům přidává i společnost Strategy Analytics. Samsung podle ní v uplynulém tříměsíčním období prodal 83,8 milionů smartphonů, což mu vyneslo prvenství na trhu s marketsharem 23,7 procent. Největší konkurent Samsungu, americký Apple, prodal 48 milionů zařízení, což mu vyneslo druhé místo s 13,6% podíl na trhu.

Samsung ve třetím čtvrtletí tohoto roku prodal vůbec nejvíce smartphonů od prvního čtvrtletí roku 2014, a vypadá to, že se na tom velkou měrou podílela vysoká poptávka po telefonech nižší a střední třídy. V hledáčku byly zejména modely Galaxy J5 a Galaxy A8. Přesto by se některé levnější modely, které se zřejmě podepsaly nad zajímavými prodejními čísly, měly brzy v Evropě přestat prodávat.

A byť se Samsungu daří v oblasti smartphonů, v oblasti chytrých hodinek je lídrem trhu Apple. Podle Strategy Analytics prodal Apple ve třetím čtvrtletí 4,5 milionů hodinek Apple Watch. Samsung za stejné období vykázal prodej jen 600 tisíc nositelností, mezi které se zřejmě počítá Gear 2, Gear 2 Neo, Gear Fit a Gear S.

Do statistik se však zatím nedostaly hodinky Gear S2 (preview zde), které se na některé trhy dostaly až začátkem října. Přitom u nás se nové hodinky začnou prodávat až v polovině listopadu. A podle Strategy Analytics by Samsung mohl těmito hodinkami Apple alespoň částečně dostihnout.


Oživeno 10:00: Agentura IDC dnes publikovala velmi podobná čísla jako Strategy Analytics. Samsung tedy zřejmě skutečně zažívá silné období, meziročně, v rámci stejného čtvrtletí, navýšil prodeje o 6 procent. Zvýšená poptávka se objevila zejména u modelů s cenovkou pod 400 USD (tj. pod 5 000 Kč). V uplynulém čtvrtletí byl Apple dvojkou (13,5% marketshare) a Huawei a pak světovou trojkou se 7,5% podílem na trhu.

Klepněte pro větší obrázek
Třetí čtvrtletí 2015 na mobilním trhu v podání agentury IDC

Via Yonhapnews, Koreaherald

Diskuze (27) | Microsoft uvolnil Arrow. Svůj vlastní launcher pro Android

Témata článku: Apple, Huawei, Samsung, Ostatní, Nositelnosti, Samsung Galaxy A8, Samsung Galaxy A8 (2016), Samsung Galaxy J5, Samsung Galaxy J5 (2016), Zvýšená poptávka, Prodej, Třetí čtvrtletí, Galaxy j a Galaxy, Střed pozornosti, Vysoká poptávka, Prodej smartphonů, Čtvrtletí


Určitě si přečtěte

BeatsX: Jak si Apple sám udělal konkurenci pro AirPods [vyzkoušeno]

BeatsX: Jak si Apple sám udělal konkurenci pro AirPods [vyzkoušeno]

** Nemají futuristický design ani spoustu senzorů ** Přesto je vyrábí Apple a mají k AirPods velmi blízko ** Hrají skvěle, dlouho vydrží a cena je stále snesitelná

6.  1.  2018 | Miksa Martin | 38

Amazfit 2: Nové sportovní hodinky od Xiaomi poslouží i v chytré domácnosti

Amazfit 2: Nové sportovní hodinky od Xiaomi poslouží i v chytré domácnosti

** K ovládání displeje slouží i mechanická tlačítka, což sportovci ocení ** Umí vypočítat VO2 max., efekt tréninku nebo čas pro regeneraci ** Novinkou je vodotěsnost, takže umí měřit i plavání

26.  12.  2017 | Měchura Milan | 16

Fitbit Ionic: chytřejší náramek v hodinkovém provedení [recenze]

Fitbit Ionic: chytřejší náramek v hodinkovém provedení [recenze]

** Hodinky mají svůj platební systém, v ČR jim ale zatím chybí podpora ** Jejich velkou předností je baterie, která je v chodu udrží i celý týden

14.  12.  2017 | Měchura Milan | 7