V průběhu veletrhu CES Asia 2016 v Šanghaji Sony prozradilo svou smartphonovou strategii na nejbližší roky. Vypadá to, že scénář, kdy by japonská společnost zcela opustila mobilní byznys, není v tuto chvíli na pořadu dne. Sony počítá s působením na trhu nejméně do roku 2018, uvádí portál XperiaBlog.net. Nastane však redukce v počtu plánovaných modelů i produktových řad.
Poznávacím znamením smartphonů Sony bude velké písmeno X. Modelů má být méně, takže by mělo k označování stačit vždy jedno písmeno a přívlastek (např. Xperia X Ultra, Xperia X Performance) – foto: ePrice.tw
Nově se má stát jedinou řadou smartphonů Xperia X. V ní chce Sony nabídnout jak cenově dostupnější zařízení střední třídy (např. Xperia XA), tak i špičkové smartphony s nejlepší technologií (např. Xperia X Performance). Potvrzen byl už dříve oznámený konec řady Xperia Z, překvapením je ale plánované ukončení řady Xperia C, jejíž smartphony s velkým displejem se prodávaly zejména v Asii, a také řady Xperia M – synonyma pro slušně vybavené voděodolné smartphony střední třídy.
Smartphony Xperia si od počátku existence údajně prošly třemi kapitolami. První se začala psát zároveň s adopcí Androidu, druhá zhruba v době, kdy ze společné firmy odešel švédský Ericsson – foto: ePrice.tw
Podle materiálů z prezentace Sony Mobile vstoupilo do tzv. kapitoly 3. V ní nabídne zařízení „pro novou komunikaci“ a soustředit se bude na smartphony, internet věcí a cloud. Poznávacím znamením bude velké písmeno X. V předchozí kapitole, kde se Sony nacházelo v letech 2013-2015, kladla firma důraz na nejlepší technologie, zejména v oblasti audio-video. Počátky první kapitoly se datují do roku 2010, kdy společnost ještě pod názvem Sony Ericsson začala objevovat Android a přinesla tehdy zajímavou řadu smartphonů Xperia X10.