Trh s tablety už deset čtvrtletí v kuse vytrvale klesá. Zvrat nenastal ani v období leden až březen 2017, kdy se podle propočtů agentury IDC prodalo globálně 36,2 milionu tabletů, tedy o 8,5 % méně než ve stejném období loni.
Pokles zaznamenali téměř všichni hráči z první pětky, až na čínský Huawei, který navzdory poklesu celého trhu vykázal téměř třetinový meziroční růst. Vyneslo mu to třetí pozici na světě, tedy stejné umístění, jaké má na trhu chytrých telefonů.
Výrobce
|
1Q17 Distribuce (mil. ks)
|
1Q17 Tržní podíl
|
1Q16 Distribuce (mil. ks)
|
1Q16 Tržní podíl
|
Meziroční změna
|
1. Apple
|
8.9
|
24.6%
|
10.3
|
25.9%
|
-13.0%
|
2. Samsung
|
6.0
|
16.5%
|
6.0
|
15.2%
|
-1.1%
|
3. Huawei
|
2.7
|
7.4%
|
2.0
|
5.1%
|
31.7%
|
4. Amazon
|
2.2
|
6.0%
|
2.2
|
5.6%
|
-1.8%
|
5. Lenovo
|
2.1
|
5.7%
|
2.2
|
5.5%
|
-3.8%
|
Ostatní
|
14.4
|
39.8%
|
16.9
|
42.7%
|
-14.7%
|
Celkem
|
36.2
|
100.0%
|
39.6
|
100.0%
|
-8.5%
|
Data: IDC Worldwide Quarterly Tablet Tracker, 4. května 2017
|
Pozici tržní jedničky obhájil Apple, kterému však nejvýrazněji klesl počet prodaných kusů. Samsung si udržel druhé místo se stejnými hodnotami jako minulý rok a stagnuje také Amazon se svými lacinými tablety Kindle Fire určenými zejména pro prohlížení vlastního obsahu. První pětku uzavírá Lenovo se zhruba čtyřprocentním poklesem.