T-Mobile vyhodnotil letní akci „Spolu po magentové“, jejímž záměrem bylo podpořit český turistický ruch v době koronavirové pandemie a omezeného přílivu turistů ze zahraničí. Zákazníci mohli objevovat zhruba tisícovku zajímavých míst Česka a za každé navštívené získat jeden den neomezených dat zdarma. Akci si pochvalují i provozovatelé turistických míst, kteří se do ní zapojili.
Akci podle operátora využily desítky tisíc zákazníků, kteří si aktivovali více než 212 tisíc denních balíčků neomezeného surfování. Z toho vyplývá, že velká část turistů využila nabídku opakovaně. Rekordman si během prázdnin užíval surfování bez limitu 55 dnů. Největší zájem byl o data na začátku srpna – na 5. srpna připadlo téměř 6 tisíc balíčků. Zapojení zákazníci stáhli celkem téměř 574 TB dat.
Která místa byla v rámci akce „Spolu po magentové“ nejnavštěvovanější? Vítězem se stalo muzeum, čokolaterie a dílna Třeboň v marcipánu. Velký zájem byl i na severní Moravě – ať už se jednalo o restauraci a hotel Praděd či stezku mezi korunami stromů na Pustevnách. V desítce nejpopulárnějších míst nechybí lokality z východních, jižních či severních Čech nebo z Vysočiny.
Nejoblíbenější místa podle počtu aktivovaných balíčků:
1. Třeboň v marcipánu – muzeum, čokolaterie a dílna
2. Restaurace a Hotel Praděd
3. Stezka Valaška – stezka mezi korunami stromů Pustevny
4. Zámek Častolovice – skvost české historické architektury
5. Zelená hora – poutní kostel sv. Jana Nepomuckého u Žďáru n. Sázavou
6. Grafitový důl Český Krumlov
7. Sklárna Novosad v Harrachově – nejstarší fungující sklárna v Čechách
8. Plavba lodí po vltavských přehradách Orlík a Slapy
9. DinoPark Ostrava – pravěký svět na dlani
10. Zoo Jihlava – připravte se na zážitek