3Q 2018: Huawei znovu roste, Apple se drží a Samsung se třese o první místo

Trh smartphonů ve třetím kalendářním čtvrtletí poklesl. Vyplývá to z analýz dvou renomovaných společností monitorujících prodeje chytrých telefonů. Podle Strategy Analytics klesly prodeje o více než 8 % na 360 milionů kusů, IDC zmapovalo zhruba 6% pokles na 355 milionů kusů. V dalších ukazatelích se analytici víceméně shodují, proto nadále pokračujeme s čísly IDC.

Pokles byl zaznamenán už čtvrtý kvartál v kuse, ale analytici mají na rok 2019 optimistické vyhlídky mírného růstu, a to díky nástupu nových technologií a konstrukcí (5G, vysouvací a skládací mobily). Největším trhem se třetinou prodejů zůstává Čína, ale právě tamní meziroční pokles dokonce o 13 % táhne dolů celý trh.

Tab.: Největší výrobci smartphonů za 3Q18 podle distribuovaných kusů:

Výrobce

3Q18 Distribuce (mil. ks)

3Q18 Tržní podíl

3Q17 Distribuce (mil. ks)

3Q17 Tržní podíl

3Q18/3Q17 Meziroční
změna

1. Samsung

72.2

20.3%

83.3

22.1%

-13.4%

2. Huawei

52.0

14.6%

39.1

10.4%

32.9%

3. Apple

46.9

13.2%

46.7

12.4%

0.5%

4. Xiaomi

34.3

9.7%

28.3

7.5%

21.2%

5. Oppo

29.9

8.4%

30.6

8.1%

-2.1%

Ostatní

119.9

33.8%

149.8

39.6%

-19.9%

Celkem

355.2

100.0%

377.8

100.0%

-6.0%

Zdroj: IDC Quarterly Mobile Phone Tracker, 1. listopadu 2018

Výsledky mezikvartálně nemění pořadí v první pětce největších výrobců podle počtu prodaných kusů, ale začínají měnit rozložení sil. Zatímco Samsung se dlouhou dobu jevil jako neohrožená jednička, jeho náskok se proti druhému Huawei zmenšuje. Samsungu se propadla distribuce o 11 milionů kusů kvůli malému výběru atraktivních modelů ve střední třídě. Proto firma přispěchala s podzimními multifoťákovými novinkami Galaxy A7 a A9.

Příště už Apple čísla nesdělí

Naproti tomu čínský Huawei o třetinu rostl navzdory poklesu trhu a svoje tempo zřejmě nepoleví ani v aktuálním kvartálu díky už nyní velmi dobře přijaté a prodávané řadě Mate 20. Rozdíl 20 milionů kusů mezi korejským a čínským rivalem je sice ještě hodně, ale s rychlostí růstu čínské značky je to pro Samsung výstraha k zapnutí všech obranných mechanismů, pokud nechce prvenství ztratit.

Klepněte pro větší obrázek

To třetí Apple chce vzbuzovat pocit, že v disciplíně tržního podílu s ostatními značkami vůbec nesoutěží, proto taky sám aktivně přestane od již v současnosti běžícího kvartálu zveřejňovat počty prodaných iPhonů. Analytici tak budou mít více práce, ale čísla i napříště jistě dodají – jen se už možná budou více lišit. Stagnace na 47 milionech prodaných iPhonů stačila i tentokrát na třetí místo.

Čtvrtému Xiaomi hrají statistiky prodaných kusů do karet více než jiným značkám. Firma totiž prodává nejčastěji cenově dostupná zařízení střední a nižší třídy Redmi, ačkoli má v portfoliu zastoupeny i vlajkové modely. Pomáhá také expanze na další evropské a asijské trhy. Na pátém místě skončilo po mírném meziročním poklesu Oppo, které taktéž zahájilo rozšiřování na některé evropské trhy, ale ne v tak masivním měřítku jako Xiaomi.

Jak snadno skrýt své číslo při volání:

Diskuze (41) Další článek: Hotovo a odškrtnuto. Xiaomi letos dodalo na trh už 100 milionů smartphonů

Témata článku: Apple, Huawei, Oppo, Samsung, Xiaomi, , , , , , , , , , Stagnace, Mírný růst, Atraktivní model, Skládací mobil, Čtvrtý kvartál, Výstraha, Třetí místo, Pokles trhu, Nová technologie, Korejský rival, Největší výrobce,