Zkoušel jsem VR a podle mě technologicky je stále co dohánět. Podle mě je třeba úplně jiná technologie displeje, aby věrněji kopírovala to, co člověk vidí a současné displeje nemají potřebnou ostrost, ani velikost... Kvůli perifernímu vidění by byl potřeba minimálně 180° (ale klidně i víc) 8K@300 Hz OLED/Micro Led displej... Vyšší rozlišení v centru a menší na okrajích je blbost, protože pak by člověk nesměl hýbat očima. A celkově VR potřebuje místnost tak 4m×4m na pořádný všesměrový treadmill, případně o něco menší s pohyblivým křeslem...
A pořád je tam to základní nepohodlí, jak se napít, jak se najíst (aby člověk měl nějaké hadičky do úst). Jak psát na klávesnici...
Pro kompetitivní hraní je displej mnohem výhodnější.
VR funguje velmi dobře na specifický typ her, ale na dlouhodobé hraní je strašně nepohodlná. Imho ideální do heren, které k tomu budou mít odpovídající zázemí a hry, co nebudou trvat příliš dlouho.
Jinak VR má podle mě podstatné uplatnění mimo hry, taková virtuální prohlídka budoucího zařízení bytu je podle mě k nezaplacení oproti renderům. Nebo všemožné simulace, které v reálu dost dobře dělat nejde. Otázkou je, jestli třeba takový simulátor letadla (bez helmy, ale s monitory místo oken či za okny) je VR nebo ne. Ale to si domů také nepořídí každý.