Ať už je nemáte rádi kvůli zpožděním, starým a nepohodlným vlakům nebo kvůli cenám jízdného, aplikace „Můj Vlak“ se prostě povedla. Vřele doporučujeme.
České dráhy připravily pro své cestující aplikaci Můj vlak. Krom vyhledávání spojů a nákupu jízdenek najdete díky ní informace o poloze vlaku, přestupech, výlukách a vůbec všechno, co potřebujete vědět, pokud cestujete tímto dopravním prostředkem. A pro ty, kteří by se snad vydali vlakem do zahraničí nabízí aplikace stažení místních jízdních řádů a jejich používání off-line, což je velmi praktické, pokud nechcete platit roamingová data. Co se týče nákupu jízdenek, to lze přímo v prostředí aplikace. Jízdní doklady pak jen předložíte ve formě aztéckého kódu ke kontrole průvodčímu. Jen pozor na vybitou baterii...
První spuštění aplikace a vyhledání spojení (obr.: vlastní screenshoty)
Tato možnost je dostupná jen u vnitrostátních spojení. Platba je možná platební kartou, virtuálním kontem PaySec nebo pomocí aplikace MasterCard Mobile. Do budoucna dráhy zvažují i vlastní předplacený kreditní systém pro zrychlenou platbu vhodnou i na ty nejkratší cesty, kdy jízdenka stojí třeba 20 Kč.
Najdeš, koupíš, přijde info když se něco pokazí
V seznamu nalezených spojení najdete informace o případných zpožděních jednotlivých vlaků, o výlukách a mimořádnostech na zvolené trase. V detailech spojů je také možné zapnout notifikace – krátká upozornění, týkající se jízdy zvoleným spojem. Jak už asi tušíte, pípnou vám zpoždění a jeho změny, výluky, mimořádnosti na trase spoje, upozornění na přestup do jiného spoje apod. Pravidelní zákazníci Českých drah by jistě mohli vyprávět.
Vyhledané spojení, aplikace je velmi svižná (obr.: vlastní screenshoty)
V rámci aplikace stojí za řeč funkce „Stanice“. Ta obsahuje přehled aktuálních odjezdů vlaků včetně informací o nástupištích, u kterých spoje zastaví, a také o jejich případném zpoždění. Přehled aktuálních odjezdů je k dispozici u všech stanic v tuzemsku bez ohledu na to, zda je v nich fyzicky nainstalován nějaký informační systém. Snadno se lze také přepnout na přehled příjezdů vlaků. Další informace o stanici obsahují popis a umístění na mapě, seznam tratí, nabízené služby ve stanici včetně jejich provozní doby a také přístupnost stanice.
Informace o nádraží, nejbližší odjezdy. Inforamce se dozvíte i na malých nádražích, kde není informační tabule (obr.: vlastní screenshoty)
A konečně funkce Jízdenky, která slouží jako správce jízdenek zakoupených v rámci uživatelského účtu. Ten je přitom pro aplikaci „Můj vlak“ a webový eShop ČD jednotný. Aplikace zobrazuje všechny jízdenky, které se k účtu vážou, bez ohledu na to, zda je cestující pořídil v prostředí aplikace nebo na eShopu ČD. Podobně jsou v historii nákupů na eShopu ČD zobrazené i jízdenky zakoupené pomocí mobilní aplikace. U spojů souvisejících se zakoupenou jízdenkou jsou automaticky aktivovány notifikace, což je velmi praktické.
Aplikace je k mání pro telefony iPhone a zařízení s Androidem. Stahovat můžete z příslušných obchodů: