Na Mobilmanii sledujeme nejrůznější statistiky a analýzy prodeje smartphonů. Ta od agentury Counterpoint Research je zajímavá v tom, že přináší pohled na tržní podíl jednotlivých výrobců podle světových regionů. Jednoduše – co se líbí v Evropě, nemusí se líbit v Asii, ale protože Asie má nejvíc obyvatel, její prodejní výsledky pak hodně ovlivní globální statistiku.
Na druhou stranu podrobnější zpracování výsledků podle regionů má za následek, že analýza Counterpointu přichází vždy o něco později, a tak nyní zapomeňme, že Huawei už předstihl Apple a je světová dvojka, a vraťme se v čase do prvního čtvrtletí 2018. Právě za období letošního ledna až března hovoří čísla v následující infografice.
Zajímavý je pohled zejména na asijský trh (marketingově chápáno Asie bez zemí Blízkého východu a Ruska), který nemá jasného vítěze. O první příčku se perou rovnou čtyři výrobci (Huawei, Xiaomi, Samsung, Oppo) a jen s relativně malým odstupem následuje Apple. Ten je naopak jasnou jedničkou doma v Americe (USA + Kanada).
Ve zbývajících třech hlavních regionech (Latinská Amerika, Evropa + Rusko, Afrika + Blízký východ) se nejvíc prosazuje Samsung. V rámci Evropy zaujme silná pozice Xiaomi (4. místo) a rostoucí obliba Nokií výrobce HMD Global (5. místo). Američané mají ještě stále raději čínské ZTE než domácí, ale vlastně také čínskou Motorolu (vlastníkem je Lenovo). Druhá část infografiky zahrnuje i prodané „hloupé“ telefony, tzn. smartphony plus obyčejné telefony dohromady.