Technologický gigant Apple je i letos nejcennější značkou světa. Alespoň podle žebříčku BrandZ TOP 100, který od roku 2006 sestavuje společnost Millward Brown. Hodnota značky Apple za poslední rok stoupla o 30 miliard na 183 miliard dolarů. Na druhém místě se umístila značka IBM s hodnotou 116 miliard dolarů. Google, jehož hodnota mírně klesla na 107 miliard dolarů, spadl na třetí místo.
Celková hodnota TOP 100 značek stoupla jen o 0,4 %. Téměř polovina ze stovky nejhodnotnějších značek ztratila.
Čtyřem značkám z první desítky se naopak dařilo růst dvojciferným tempem – kromě Applu a IBM ještě provozovateli fastfoodů McDonald´s a americké telekomunikační společnosti Verizon. Naopak výrazně klesla hodnota operátora China Mobile – o 18 %.
Kompletní žebříček TOP 100 nejcennějších značek (Zdroj: Millward Brown).
První automobilka je až 23., před ní je pět mobilních operátorů.
Skokanem roku je Facebook. Hodnota značky, která dosáhla 33 miliard dolarů, stoupla mezi roky 2011 a 2012 o 74 %. Facebook se tak v žebříčku posunul z 35. místa na 19. místo. Velký skok se podařil třeba také firmám Hermès nebo Mastercard.
Skokani roku (růst hodnoty značky 2011-2012) Zdroj: Millward Brown
V Evropě je nejcennější značkou Vodafone s hodnotou 43 miliard dolarů, nejcennější luxusní značkou je Louis Vuitton. Pozici nejcennější automobilové značky dobylo zpět BMW, nejcennější značkou piva je Budweiser.
Millward Brown vychází při hodnocení značek z toho, jak samy firmy účtují hodnotu svého nehmotného jmění ve výsledkových zprávách a kombinují to s vnímáním hodnoty značky v marketingových průzkumech u spotřebitelů a firemních uživatelů.