Pražské tramvaje bude navigovat Galileo. Určí jejich polohu s přesností na 3,5 metru

Pražský dopravní podnik (DPP) chystá velkou investici do svého tramvajového provozu. Do všech vozidel instaluje vícefrekvenční přijímače s anténou, které umožní přijímat signál z evropského navigačního systému Galileo, ale také GPS, Glonass a BeiDou. Firma tak chce nahradit 20 let starý lokalizační systém založený na GPS, informovala v tiskové zprávě.

Díky navigačnímu systému Galileo bude moci být lokalizace vozů tramvají zpřesněna na maximální odchylku 3,5 metru. Délka nejnovějších pražských tramvají Škoda 15T ForCity je přitom zhruba 32 metrů. Novou technologií (tzn. přijímačem a anténou) budou osazeny všechny provozní tramvaje DPP, celkem tedy 838 vozů. Hlavní výhodou bude poskytování online polohy vozidel cestujícím – tato data dosud pražský dopravce u tramvají nezpřístupňuje.

Nový systém přinese tramvajím i další výhody. Umožní například bez zásahu řidiče automaticky ovládat některé důležité funkce u nejnovějších tramvají Škoda 15T, jako je omezení rychlosti do výhybek, v rámci snižování hluku mazání kolejí, vyhlašování zastávek nebo automatické rozsvěcování v tunelech.

DPP na projektu spolupracuje s ČVUT, Agenturou GSA, Ministerstvem dopravy ČR a Magistrátem hl. m. Prahy. Výběrové řízení bylo dnes zveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je 20 milionů Kč. DPP očekává vyhlášení vítěze tendru na konci letošních letních prázdnin. První tramvaje by svoji aktuální polohu díky novým přijímačům a signálu navigačního systému Galileo měly začít poskytovat v průběhu posledního čtvrtletí letošního roku.

Diskuze (6) Další článek: Jak fotí TCL 10 Pro

Témata článku: , , , , Anténa, Poloha, Letní prázdniny, Přijímač, Magistrát, Tramvaj, Ministerstvo dopravy ČR, Navigační systém, GPS Info, Snižování, Přesnost, Škoda, Pražský dopravní podnik