Jestli očekáváte, že vstup 4. operátora udělá z ČR zemi mobilně zaslíbenou, tak jste na omylu. Ostatně ani vstup 3. operátora neznamenal nějaký razantní pokles a změny v zavedených pravidlech.Ovšem s dnešní penetrací 140% neexistují žádní "noví" zákazníci, další operátor by musel přetahovat ty stávající a to by se moc moc nepovedlo. Lidi mají závazky, operátor jim může dát individuální slevy, mají a budou mít po spojení Vodafone a UPC, zabalíčkované služby atd.Z pohledu investora je rozhodně lepší desítky miliard Kč investovat jinak než vytvářením dalšího operátora na přeplněném trhu.Jinak s CENOU už ani není kam moc jít. Například mě T-Mobile teď dal retenci, kterou dává ale docela běžně (před aktivací tarifu jsem u něj byl měsíc na nabíjecí kartě):
FLAT (volání + SMS) a 500 MB za 299 Kč. Pak dává ještě za stejnou cenu FLAT + 100 SMS a 1500 MB.Cenově už moc není kam jít, maximálně zvedat data a třeba přidávat služby, ale pochybuji, že by například 4. operátor vstoupil na trh s tím, že takový základní tarif by dával za 50 Kč.Už to zkrátka není jak před lety, kdy za mobil běžně lidi platili tisíce a změnou tarifu ušetřili i několik tisíc každý měsíc, přičemž vzhledem k tehdejší výši průměrné mzdy to bylo mnohem víc než teď.Ale dnes už se operátoři mezi sebou tahají doslova o desetikoruny a jasně, hodně lidí (např. já) bych klidně přešel třeba k Vodafonu, kdyby mi to samé, co mám teď u TM nabídl třeba jen o 50 Kč levněji, ale to jsem výjimka. Většině lidí to nestojí za to. Stačí jim to prostě tak nějak za přijatelnou cenu a neřeší...Hodně jsem to viděl někdy před dvěma lety, kdy jsem spolupracoval s jedním lokálním providerem na rozšiřování optické sítě. Za cenu běžného xDSL mohli mít lidé stovky megabitů oběma směry, gigabit asi za pětikilo.Zájem byl minimální. Lidem zkrátka stačí "nějaké" připojení na Facebook, na YouTube, jestli mají 30 Mbit nebo 300 Mbit pro většinu BFU není rozdíl.Bohužel, stejná je situace u mobilů. Kdyby většině lidí skutečně hodně záleželo na tom, aby měli neomezená data, tak je mají. Problém je, že na to většinový zákazník peče, stejně jako na to kolik platí a jestli platí 300, 500 nebo 700 je mu jedno. Je to za cenu, jakou může platit, tak to platí - neřeší.Nadává na to a chce nějaké retenční slevy a lepší podmínky minimum lidí (včetně mě) a pro okolí jsou "divní". Takže asi tak