Samsung Connect Auto: hloupá auta chytrými [MWC]

Samsung nakukuje do nové oblasti, které se předpovídá velká budoucnost. Connect Auto přidá chytré funkce i starším vozům s univerzálním OBD konektorem.

Samsung v Barceloně nepředstavil jen mobily a prostorovou kameru. Mezi příslušenstvím jsme nalezli i jedno velmi netradiční, které velmi výrazně nakukuje do auto-mobilového průmyslu. Krabička s názvem Samsung Connect Auto má za cíl udělat z hloupého vozu chytráka. Jak to má celé fungovat a jaká auta můžete „naučit novým kouskům“?

Chytrá univerzální krabička

O tom, jak dostat funkcionalitu mobilního telefonu do auta, již bylo napsáno dost a dost. V dnešní době se však týká pouze nových vozů, které zvládnou zrcadlit aplikace do palubních systémů. A máme na mysli Mirror Link, Android Auto i Apple CarPlay. Co však se staršími auty, které nástup této technologie zcela minul?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V současné době je podle Samsungu již 100 milionů „chytrých“ a „propojených“ automobilů. Ovšem za 4 roky se má vozový park téměř zdvojnásobit, a podle Samsung je třeba na tento trend reagovat i adekvátním řešení, které by počet chytrých vozidel mohlo rychle rozšířit

Samsung pro ně připravuje řešení, které nazývá Connect Auto. Ve spojitosti s IoT (Internet of Things), má být jednou z „věcí“ připojených k internetu také automobil. A neměli byste být nijak omezeni stářím vozu, tedy alespoň nijak výrazně. Stejnojmenná krabička se totiž zapojí do konektoru OBD II, který je jinak používán pro diagnostiku vozidel. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Krabička, bez které by to nešlo, Samsung Connect Auto

Konektor OBD II najdete v Evropě u benzínových vozidel registrovaných od 1. ledna 2001 a také u naftových aut s datem registrace od 1. ledna 2004. V hraničním případě tak v roce 2016 můžete „vytvořit“ chytré auto i z vašeho 15letého „benzínu“ či 12letého „dieslu“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
A co bude umět mobilní aplikace? Najde, dfe stojí vaše auto, popř. bude vypracovávat statistiky vztažené k dojezdu, ceně paliva a spotřeby. Samsung spolupracuje s celou řadou subjektů a plánuje uvést Connect Auto ve druhém čtvrtletí v USA. Po krátké tiskové konferenci se rozběhla panelová diskuse s řadou zainteresovaných stran, moc konkrétních výstupů jsme se ale nedozvěděli...

Bohužel, jak konkrétně má komunikace fungovat, zdali bude moci být krabička v autě zapojena neustále, případně jaké hodnoty bude moci získávat při jízdě u konkrétních značek automobilů, jsme se nedozvěděli. Samotný modul bude mít slot pro SIM kartu, která zvládne datová spojení až v sítích s LTE Cat. 4. Mobilní internet pak může být použit k vytvoření lokální Wi-Fi sítě pokrývající automobil. Proti přístupu z venku bude „auto síť“ chráněna firewallem.

Zbytečně utajované detaily

Krabička Connect Auto má být „sběračem“ dat, jejich zobrazení má fungovat ve Windows zařízení či přes aplikaci na Androidu. Na vzorek sesbíraných dat jsme na stánku Samsungu narazili celkem náhodou, a to v části propagace nového tabletu Galaxy TabPro S. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výstupy ze Samsung Connect Auto v praxi - na mobilu a v notebooku

Cílem Android Auto má být zejména monitoring způsobu vaší jízdy. V rámci hodotícího skóre 0 - 100 bude hodnoceno vaše brzdění, zrychlování, zatáčení a dodržování rychlosti. Jak konkrétně? Odhadujeme, že se bude monitorovat míra brzdění, stání na brzdě na semaforu, plynulé zrychlování, plynulé zatáčení, atd. V ideálním případě se očekává, že sesbíraná data budou moci být poskytnuta pojišťovně, která vám připraví pojistku na míru vašim potřebám. Pojišťovny si od toho slibují méně nehod, a řidiči zase, logicky, levnější pojištění. 

V aplikaci na počítači by se měly zpracovávat zejména ekonomická data, mobilní aplikace spíše ukazuje spotřebu a načítá si případná chybová hlášení z různých automobilových jednotek. Na ukázkovém videu bylo vidět i odemkání a zamykání vozidla na dálku, vzdálené otevření kufru nebo zatroubení. Vše fungovalo pouze s využitím smartphonu, ovšem byla současně třeba podpora i od samotného výrobce vozidla. Více toho bohužel nevíme a skoupí na slovo byly i přítomní zaměstnanci Samsungu.

Vypadá to tedy, že je systém, buď v ranném stádiu vývoje, nebo Samsung nechce s předstihem odhalit celý koncept vzhledem ke svým konkurenčním výrobcům. Ať je to tak nebo tak, první detaily budou známy až ve druhém čtvrtletí, kdy má být projekt Samsung Connect Auto spuštěn v USA.

Diskuze (8) Další článek: Samsung v ČR aktualizuje S6 na Marshmallow [video]

Témata článku: Samsung, Technologie, Smartphony, Bezpečnost, Ostatní, Tizen, Koncepty, Chytré auto, Zain, Palubní systém, Apple car, Chytrý, Apple CarPlay, Celý koncept, Vozový park, Kufr, Auto, Connect



Určitě si přečtěte

RECENZE: Xiaomi Mi 8 Lite — zaděláno na vánoční bestseller

RECENZE: Xiaomi Mi 8 Lite — zaděláno na vánoční bestseller

** Xiaomi Mi 8 Lite má velmi dobrý poměr ceny a výkonu ** Zadní strana s gradientem není všechno a dnes ji skoro každý ** Vlastnosti často dražších modelů vyvažují zbytečné kroky vedle

Jakub Vrbacký | 23

RECENZE: Huawei Mate 20 Pro — génius s hromadou technologií, které si zamilujete

RECENZE: Huawei Mate 20 Pro — génius s hromadou technologií, které si zamilujete

** Huawei vyrobilo nejinovativnější smartphone současnosti ** Obsahuje čtečku v displeji a podporuje zcela nový typ paměťovek ** Prvotřídní displej, foťák Leica a dlouhá výdrž jsou největší přednosti

Jan Láska | 69

Ani Samsung, ani Huawei. První skládací telefon na světě představila bezejmenná čínská firma

Ani Samsung, ani Huawei. První skládací telefon na světě představila bezejmenná čínská firma

** Rok 2019 má být rokem skládacích hybridů, Nová éra však načala trochu s předstihem ** Royole FlexPai je první skládací hybrid na světě, ale počítejte hned s několika kompromisy ** Tím hlavním je velká tloušťka zařízení při jeho složení...

Martin Chroust | 33

Máme eSIM v hodinkách. Podívejte se, jak probíhala instalace

Máme eSIM v hodinkách. Podívejte se, jak probíhala instalace

** Konec teorie, často skloňovaná eSIM se v ČR konečně dostává do praxe ** eSIM jsme si poprvé vyzkoušeli u LTE verze hodinek Samsung Galaxy Watch (46mm) ** Jak eSIM vypadá, a jak probíhá její samotná „instalace“?

Martin Chroust | 45

RECENZE: Huawei Nova 3i — když se po hvězdě zrodí i hvězdička

RECENZE: Huawei Nova 3i — když se po hvězdě zrodí i hvězdička

** Levnější odvozenina od Huawei Nova 3 má jen málo ústupků ** Zařadila se však do plného rybníka konkurence, včetně té vlastní ** Doufejme, že jí to nesrazí vaz, jedná se o povedený smartphone

Jakub Vrbacký | 31

RECENZE: Huawei P Smart – kovové dvojče má o jedno oko méně

RECENZE: Huawei P Smart – kovové dvojče má o jedno oko méně

** Kvalitní střední třída s protáhlým displejem ** Stejný jako Honor 9 Lite, přesto se liší v drobnostech ** Fotoaparát už se barev nebojí

Martin Herodek | 11