Samsung HMD Odyssey+ přinese absolutní svobodu v mixované realitě Windows 10

Samsung uvedl inovovanou generaci brýlí HMD Odyssey+ pro tzv. mixovanou realitu v OS Windows, která podporuje i platformu Steam VR. Jedná se o nástupce loňských HMD Odyssey s vylepšeními hned na několika frontách. Stále se tak jedná o přímého konkurenta starších PlayStation VR, Oculus Rift a HTC Vive, byť v některých oblastech jsou brýle už trochu napřed.

Brýle zůstávají u dvou 3,5" AMOLED displejů, z nichž každý jednomu oku nabídne rozlišení 1 440 × 1 600 pix. Součástí displejů i řešení Anti-SDE, které slouží k redukci tzv. Screen Door efektu. Jednotlivé linie oddělující pixely tak nemají být až tak viditelné, jako dříve. Skutečná jemnost displeje 616 PPI má pocitově narůst až na vizuálních 1 233 PPI. Oba displeje nositeli umožňují až 110° úhel pohledu, spočítá se i s ruční korekcí ostrostí na míru vašim očím.

Samsung rozšířil vnitřní prostor pro oči, a přidal širší „chránič“ na nos, díky čemuž brýle tolik netlačí na celý váš obličej. Polstrování na čele je prodyšné, abyste se při hraní příliš nezapotili. Brýle zůstávají u kompaktnějších rozměrů, s hmotností 590 gramů na hlavně nemají nijak zvlášť tížit nebo se převažovat. Jejich součástí jsou vestavěné všesměrové mikrofony s podporou hlasového asistenta Cortana, kvalitní zvukové podání (včetně efektu prostorového zvuku) zajistí vestavěná sluchátka od AKG.

K počítači se brýle připojují HDMI a USB kabelem, po připojení se automaticky spustí proces prvního nastavení, resp. se rovnou otevře herní prostředí. Brýle se mohou přes Bluetooth spárovat s dvojicí herních ovladačů, pro každou ruku je určen jeden. V případě, že ztratíte pojem o prostoru, můžete je použít jako „svítilnu“. Skutečný svět se v kruzích na krátko prolne se spuštěným obsahem. 

Představení brýlí Samsung HMD Odyssey+:

Samozřejmostí je podpora 6DoF (Degrees of Freedom), což znamená, že se po připojení kabelů k počítači můžete volně pohybovat po prostoru, pohyb těla a pozice rukou přitom budou okamžitě zaznamenávány ve spuštěné hře či aplikaci. Prodeje brýlí byly zahájeny v USA, postupně by se však mělo dostat i na další regiony (Korea, Čína, Hong Kong a Brazílie). A vypadá to, že ani napodruhé se Evropa nedočká. První generace totiž starý kontinent úplně minula.

Diskuze (2) Další článek: Microsoft měl již před třemi lety prototyp se dvěma displeji. Jeden byl typu e-ink

Témata článku: Samsung, Windows, Čína, AMOLED, VR brýle, Virtuální realita, Rozšířená realita, Hlasový asistent, USA, Brýle, Cortana, Korea, Evropa, První nastavení, Herní prostředí, Hong Kong, Kabel, Playstation VR, Displej, USB, Skutečný svět, Brazílie, Win, PPI, Spuštěná hra



Určitě si přečtěte