Samsung Level Over: hudba na dotyk prstu [recenze]

Vyzkoušeli jsme si Bluetooth sluchátka při volání i poslechu hudby, při kabelovém spojení i přes Bluetooth. Zaujalo nás dotykové ovladání.

Redukce šumu i při kabelovém spojení

Jak jsme se již zmínili, základní spojení probíhá přes Bluetooth, konkrétně ve verzi 3.0, mezi podporované profily patří A2DP, AVRCP, HSP, HFP a SPP, maximální vzdálenost komunikace je v teoretické rovině 10 metrů, v praxi zhruba polovina. Při větším vzdálení pozorujeme výpadky při přehrávání. V nastavení připojeného Androidu můžete v sekci Bluetooth u sluchátek nastavit, zdali je chcete využít pro přehrávání hudby, hovory nebo pro obojí. Pokud je z jedné těchto činnosti odregistrujete, zůstane to zapamatováno i při příštích připojeních.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Připojování a odpojování od sluchátek, můžete si zvolit zda je chcete využívat pro zvuk médií, hovorů nebo k obojímu

Sluchátka můžete s telefonem připojit přes dodávaný 3,5mm kabel jack - jack o délce 1,2m, kde nejste omezeni kapacitou baterie, protože při přehrávání není třeba. Pokud byste však při kabelovém spojení chtěli využít aktivní redukci šumu, musíte sluchátka už zapnout a nastavit redukci šumu tlačítkem. Jestliže jste zároveň spojeni přes Bluetooth i kabel, dostává přednost kabelové připojení. V našem balení jsme měli kabel z jedné strany s rovným a z druhé se zahnutým jackem, v prodejní verzi budou na kabelu dva přímé jack konektory společně s miniaturním ovladačem přehrávání na přívodním kabelu.

Tiskové fotografie Samsung Level Over odhalují ovladače hudby na přívodním kabelu u obou barevných variant

Při Bluetooth přehrávání je použit kodek apt-X, který zaručuje streamování hudby v reálném čase v CD kvalitě, spolu s inovovaným A2DP profilem je možné přes Bluetooth přehrávat datový tok až 384 kbps. Co se týká kvality hudebního výstupu, běžný uživatel poslouchající empétrojky si asi nebude mít na co stěžovat. Zvuk je při aktivní redukci šumu poměrně dobře prokreslen, schází nám však výraznější basová složka. Při deaktivované redukci šumu jsou utlumeny střední tóny a dostáváme pocit, že se hudba přehrává někde vzdáleně.

Přehrávání hudby a nastavení ekvalizéru, efekty a zabarvení zesilovače jsou dostupné jen při kabelovém spojení

V závislosti na žánru poslouchaných skladeb si můžete nastavit patřičné nastavení ekvalizéru, buď si vytvoříte vlastní nebo použijete přednastavené volby. Doplňkové efekty při Bluetooth spojení nejsou k dispozici. Co se týká stability, je hudební přehrávání občas na zlomek vteřiny přerušeno, zřejmě načítáním, protože telefon se zdrojovou hudbou je umístěn vždy do dvou metrů. Někdy se bezdrátové spojení vypne při nastavení, resp. při deaktivaci aktivní redukce šumu. Přerušení mají za následek i příchozí notifikace, hudba je po pauze trvající zhruba vteřinu opět obnovena.

Flac, 24bit/192kHz stopy a další datově náročné audioformáty si naplno vychutnáte až při kabelovém spojení. I zde bychom doporučovali aktivovat redukci šumu, která pozitivně ovlivňuje kvalitu zvukového výstupu. Oproti Bluetooth hrají sluchátka na audiokabelu výrazně lépe, basy jsou o něco výraznější, zvuk je plný a vše zní o něco přirozeněji. Výšky jsou na velmi dobré úrovni, středy ale při nastavené vyšší hlasitosti někdy znatelně „chrčí‟. Pokud máte rádi poslech skladeb s opravdu hutnými a výraznými basy, u Level Over nepochodíte. Byť nás u Bluetooth maximální hlasitost příjemně překvapila, u kabelového spojení bychom uvítali maximum i o dvě úrovně výše, některé skladby hrají docela potichu. U připojení přes kabel můžete naplno využít veškeré efekty jako je zabarvení zesilovače, 3D, zvýraznění basů nebo čistý zvuk.

Hovory a podpůrná aplikace

Jak jsme se již zmínili, sluchátka je možné využít k hovorům přes Bluetooth. Protistrana poznala rozdíl mezi zapnutou a deaktivovanou redukcí šumu, pokud byla aktivována, bylo nám lépe rozumět při současném ruchu z místnosti, zvuku z televize či při jízdě v automobilu. Přínos redukce šumu poznáte i na vlastní uši, pokud je deaktivován, slyšíte vámi vyřčená slova hlasitě, stejně jako hluk ve vlaku nebo v autobuse, a vše se vám mísí s protistranou, kterou slyšíte ze sluchátek.

Voláme přes Samsung Level Over

Pokud je aktivována, slyšíte vlastní hlas jen lehce, jakoby přicházel z dálky a porozumění protistraně vám nebude dělat problém. Hlasitost při volání upravujete již známými gesty na pravém náušníku. Dejte si však pozor na pohyb se zapnutou redukcí šumu, nemusíte totiž slyšet okolí, což je zvláště nebezpečné ve městě, kde je zvýšený počet aut a je od vás vyžadována alespoň základní pozornost. Se sluchátky totiž částečně ztratíte pojem o okolí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Třívteřinovým podržením prstu na pravém náušníku můžete spustit režim Vozidlo nebo aplikaci S Voice, obě však neumí česky, takže je zřejmě používat nebudete

Třívteřinové podržení prstu na náušníku u Galaxy S5 spustí výběr mezi aplikacemi S Voice a Driving mode. První zvládá řadu hlasových povelů, druhá je určena přímo pro usednutí za volant. Voleb je opravdu mnoho a rádi bychom interakci pochválili, bohužel ani jeden z titulů neumí rozeznávat češtinu, takže s naším mateřským jazykem nepochodíte. Navíc se nám nepodařilo spustit ani oficiální správcovskou aplikaci Samsung Level, která je ke stažení z Google Play i SamsungApps. Může to být i tím, že jsme testovali prototypovou verzi bez vyraženého označení Samsung Level, každopádně jsme se s aplikací nedokázali spojit, takže musíme vzít zavděk screenshotům z aplikačních portálů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Se sluchátky připojenými přes Bluetooth má komunikovat aplikace Samsung Level, v našem případě však zatím nedokáže rozpoznat připojená sluchátka. Ekvalizér však nastavíte i mimo aplikaci, stejné to je i s aktivní redukci šumu. S Voice neumí česky, takže absence jeho aktivace přes aplikaci vlastně také nijak zásadně nechybí

Aplikaci ale naštěstí na většinu funkcí stejně nepotřebujete, možná by se ale hodila informace o úrovni hlasitosti z dlouhodobého hlediska nebo syntéze hlasu, ovšem zde předpokládáme, že se opět nebude počítat s češtinou. Uvítali bychom také informace o kapacitě baterie ve sluchátkách, protože až začne dioda blikat červeně, moc poslechového času už vám nezbývá.

Cena vysoká, čeština chybí

Samsung není v audio průmyslu brán za velkého hráče, takže ani nepřekvapí závěrečné hodnocení. Sluchátka hrají dobře a kvalitně, jsou to vlastně dvě zařízení v jednom a vy můžete poslouchat hudbu buď s kabelem nebo bezdrátově. Jejich koncová cena je stanovena na 7 999 Kč s DPH, což je částka poměrně nadsazená. Pokud bychom mohli porovnat s ostatními sluchátky na trhu, testovaný model hraje na úrovni sluchátek v cenovém rozpětí okolo tisíc. Doplácíte tak za značku, dotykové ovládání a bezdrátovou komunikaci s mobilním zařízením včetně možné syntézy hlasu i za ovládání hlasovým průvodcem S Voice. Bez podpory češtiny, a v našem případě i aplikace Samsung Level, ale v našich končinách žádné bonusy navíc nevidíme.

Sluchátka navíc cenově pomalu vstupují do vod, kde se pohybují zavedené Hi-Fi značky jako Beyerdynamic, Sennheiser nebo B&W a při přímém porovnání je rozdíl v kvalitě přehrávání neporovnatelný, tedy v neprospěch testovaného modelu. Pro přehrávání hudby na cesty, tedy do autobusu nebo letadla budou sluchátka bohatě stačit, ale stále je zde ona velká cena, která bude pro potenciální zákazníky zřejmě velkou překážkou.

Plusy:

• dotykové ovládání na pravém náušníku funguje bezproblémově
  • rychlé připojení a odpojení přes NFC
  • drží dobře na menší hlavě i přes brýle
  • aktivní redukce šumu funguje na výbornou, dokonce i při kabelovém připojení
  • poměrně kvalitní přehrávání přes kabelové spojení, slušné výšky
  • dostatečná maximální hlasitost přes Bluetooth, úprava zvukového výstupu ekvalizéry
  • slušná výdrž na jedno nabití
  • cestovní brašna s příslušenstvím

Mínusy:

• při Bluetooth přehrávání je hudba místy na velmi krátkou dobu přerušena
  • pod přiléhajícími náušníky se v létě hodně potí uši
  • S Voice a Režim vozidlo spustitelný dotykem neumí česky, takže jej nejspíše nevyužijete
  • nelze spojit s vyhrazenou aplikací Samsung Level, která je určena právě pro sluchátka
  • vysoká cena, která se blíží profesionálním Hi-Fi sluchátkům, neodpovídá zvukové kvalitě
  • při kabelovém spojení bychom uvítali vyšší hlasitost
  • při větších úrovních hlasitosti přes kabel „chrčí‟ středy a dále postrádáme hutné basy
]: The file '/PubSystem.Controls.Run.Articles.2015/AddOn_Blank.ascx' does not exist.-->

Témata článku: Samsung, , , , Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy Note 3, Samsung Galaxy Note 3 Neo, Samsung Galaxy Note 3 Neo Duos, Samsung Galaxy S5, Basová složka, Dot, Skvělá funkce, Příští připojení, Hrající reproduktor, Červené blikání, Výrazný bas, Čistý zvuk, Koženka, Zvýšený počet, Aktivní redukce, Maximální vzdálenost, Hud, Kabelové připojení, Obyčejný plast, Aktivní připojení,