Ono je to tezke. Apple si hycka svou bazi zakazniku a nijak rychle neroste, navic vydelava stale z vetsiny na iPhonu, sluzby mu sice rostou ale porad je to mensi cast vynosu. Samsung je aktualne v prodejich mobilu globalni jednicka coz je krasny, ale asi kazdy sportovec Vam rekne, ze je mnohem tezsi pozici jednicky obhajovat/hajit nebo dokonce oproti konkurentum nadale zvysovat naskok, nez se jednickou stat. Huawei je typickym prikladem extremne agresivniho (cenove, marketingove apod.) vyrobce a dokazuje to silene prepalenymi investicemi do marketingu. Cinan si proste rekne, ze chce byt jednicka a pak muzou padat trakare, muze ten byznys docasne dotovat, ale tou jednickou se proste drive ci pozdeji stane - zejmena kdyz ovladne temer 1,5miliardy zakazniku u sebe doma. Trh je navic jiz dost saturovany a je tezke pro vsechny znacky bez vyjimky presvedcovat masy zakazniku, ze stoji za to kazdy rok nebo dva vymenit smartphone a koupit novy za 500-1000 EUR, kdyz rozdily mezi generacemi oceni/zaznamenaji pouze opravdu pokrocili uzivatele a nikoliv bezna vetsina zakazniku. Schvalne si zkuste vedle sebe srovnat vlajkove modely top 10 vyrobcu dle Vaseho vyberu s vypnutym displejem a ukazat ne-odbornikovi a zeptat se ktery je ktery...dost pochybuji, ze znacky rozezna. Long story short - designove i HW rozdily jsou velmi male pro bezne uzivatele, loajalita ke znacce krome Applu, ktery si udrzuje bazi zakazniku z dob Jobse je taky velmi slaba. Za mne by mel Samsung vyuzit pozice silneho vyrobce v jinych oblastech a vytvorit bezprecedentni ekosystem, cimz by si ziskal jasny naskok pred vice specializovanym znackam - tim myslim Chytre TV, Lednice, pracky, klimatizace, susicky, mycky, sporaky, mikrovlnky, reproduktory, IoT segment a buhvi co vsechno jeste Samsung vyrabi doma v Koreji. Bojovat oddelene jen v segmentu mobilu je nyni opravdu velmi velmi krvave a slozite at uz z pohledu marze, trzniho podilu, vynosu nebo loajalni baze zakazniku.