V kamenných obchodech se prodá méně telefonů. Lidé dávají přednost e-shopům

Strategy Analytics představila zajímavou studii, ve které ukazuje, přes jaký prodejní kanál budou zákazníci nejpravděpodobněji kupovat svůj příští nový telefon. Namísto kamenných prodejen operátorů nebo klasických prodejců se lidé častěji obrátí na online obchod s elektronikou, případně rovnou na oficiální e-shop výrobce.

Klepněte pro větší obrázek

Průzkum se sice zaměřil na americký a britský trh, podobné chování ale můžeme pozorovat také u českých zákazníků. Ti si raději vybírají nový smartphone online v pohodlí domova, aby mohli důkladně porovnat všechny parametry. V prodejnách operátorů narazíme obvykle jen na nejprodávanější bestsellery, další modely mají operátoři pouze na e-shopu. A i tak je jejich nabídka omezená obvykle na několik desítek modelů. Ani v kamenných obchodech s elektronikou si obvykle nemůžeme všechny modely osahat.

Jednoznačně nejoblíbenější místo nákupu jsou podle studie e-shopy se spotřební elektronikou. V UK i USA naroste prodej přes tyto kanály skoro o desetinu. Zajímavý je také pětiprocentní nárůst online obchodů samotných výrobců. Ti často dokáží nabídnout lepší cenu, dárky zdarma, případně další výhody. V Česku provozuje svůj oficiální e-shop například Apple, Asus, Huawei, Samsung, Xiaomi nebo i nová značka Realme. Do konce roku se má přidat také Honor.

Diskuze (2) Další článek: OnePlus chystá restart s levnějším modelem. Bude tu nový „zabiják vlajkových smartphonů“?

Témata článku: , , , , , , , Online obchod, Česká republika, Pro +, Operátor, Model, Telefon, Prodejna, Kamenný obchod, Kanál, Elektronika