Tabletům se po dlouhé době dařilo. Lidé je používali k práci z domova

Trh tabletů zažil díky netradičním okolnostem příznivé čtvrtletí. Během dubna až června 2020 se meziročně prodalo skoro o 19 % tabletů více. Podle analýzy IDC výrobci distribuovali téměř 39 milionů tabletů. Během pandemie lidé tablety pořizovali zejména do domácího použití k zábavě, práci i vzdálené výuce dětí.

Výrobce

2Q20 Distribuce (mil. ks)

2Q20 Tržní podíl

2Q19 Distribuce (mil. ks)

2Q19 Tržní podíl

Meziroční změna

1. Apple

12.4

32.2%

12.3

37.6%

1.3%

2. Samsung

7.0

18.1%

4.9

15.1%

42.5%

3. Huawei

4.8

12.4%

3.3

10.3%

43.5%

4. Amazon

3.6

9.3%

2.4

7.3%

52.0%

5. Lenovo

2.8

7.3%

1.9

5.7%

51.0%

Ostatní

8.0

20.7%

7.8

24.0%

2.0%

Celkem

38.6

100.0%

32.6

100.0%

18.6%

Zdroj: IDC Worldwide Quarterly PCD Tracker, 30. července 2020

Jedničkou trhu s 12 miliony kusů zůstal Apple, který ale paradoxně spíše stagnoval – vzhledem k obecně vyšší ceně iPadů zůstala poptávka bez výraznějších výkyvů. Další výrobci z první pětky ovšem zvedli objem distribuce meziročně zhruba o polovinu. Druhý skončil Samsung, se 7 miliony dodaných tabletů má od Applu stále uctivý odstup.

Třetí pozici obhajuje Huawei, jehož nejnovější MatePady už se potýkají se stejným handicapem jako některé smartphony – neobsahují služby Googlu. Nabídka nižších a starších modelů je ale stále dostatečná, což vedlo k meziročnímu růstu jak na domovském, tak i zahraničním trhu.

Čtvrtý Amazon za koronavirové situace pohotově přispěchal s levným osmipalcovým tabletem Fire HD a prodeje se meziročně rázem zvýšily více než o polovinu. V první pětce se pravidelně objevuje i silný tabletový hráč Lenovo, který ve své komplexní nabídce uspěl zejména s levnějšími modely.

Diskuze (3) Další článek: AltZLife. Samsungy Galaxy A51 a A71 dostávají v Indii zajímavou sadu funkcí

Témata článku: Amazon, Apple, Huawei, Lenovo, Samsung, , , , , , Tab S, Fire HD, Dar, Distribuce, Výrobce, Koronakrize,