Téměř čtvrtina smartphonů se prodá online, v Česku je to ještě víc

Online prodej přes e-shop představuje v segmentu spotřební elektroniky nezanedbatelný prodejní kanál. Podle výzkumu společnosti Strategy Analytics na 30 světových trzích se tímto způsobem letos globálně prodá 23 % všech chytrých telefonů, do roku 2020 už to bude celá čtvrtina.

Česká republika se v tomto ohledu vymyká světovému průměru. Nákup telefonů přes e-shopy je u nás výrazně oblíbenější, podle GfK se u nás tímto způsobem prodá okolo 40 % všech smartphonů. I přes to, že si telefony rádi vybíráme z pohodlí domova, není nám zatěžko si přijít zásilku vyzvednout do kamenné pobočky.

Na rozmáhající se svět online obchodu sází mnoho výrobců a někteří se na něj dokonce spoléhají jako na jediný kanál – např. OnePlus, dceřiná značka Oppo, v Číně Honor, který zde figuruje jako tamní internetová jednička. V Evropě zatím stále převažuje klasický model distribuce přes dodavatelské prostředníky, kteří telefony dovážejí od výrobce a naskladňují je do jednotlivých kamenných nebo internetových obchodů.

Kde hledat na internetu slevy?

Diskuze (7) Další článek: Apple opravoval chybu a způsobil ještě větší. Aktuální iOS znemožní přístup na App Store

Témata článku: , , , , , , , , Světový trh, Světový průměr, Výrobce, Prostředník, Telefon, Česká republika, Klasický model, Značka Oppo, Spotřební elektronika, Dceřiná značka, E-shop, Online obchod, Kanál, Pohodlí domova, SMA, Pro +, Jediný kanál,