Samsung Galaxy S4 Mini Duos: první vlaštovka [recenze]

DualSIM modely Samsungu jsou v Evropě zastoupeny nejvýše střední třídou. Blýská se pomalu na lepší časy?

NFC chybí, plnohodnotný MassStorage také

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
K PC se budete připojovat přes režim telefon, správce souborů zvládne základní souborové operace, kalkulačka je jednoduchá, diktafon nahrává v normální a lepší kvalitě

V nabídce však chybí konektivita přes NFC, to je jedním z hlavních rozdílů proti jednosimkové S4 Mini. Při kabelovém spojení s počítačem se zařízení připojuje v režimu Telefon, to má za následek nemožnost souběžného kopírování souborů z různých úložišť a dále značně zpomalené otevírání složek s větším počtem souborů. Bohužel Samsung plnohodnotné Mass Storage již delší dobu nenabízí, na druhou stranu mají přenosy poměrně sollidní rychlost. Díl seriálu o velikost 1,3 GB přenesete do telefonu za necelé dvě minuty.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
S Voice stejně jako S překladač neumí česky, poznámky jsou jednoduché, budíky opakované. Do kalendáře lze vkládat události a schůzky

Mezi aplikacemi narazíme na tradičně silné organizační funkce. V praxi však platí, že to co v telefonu nenajdete, si můžete doinstalovat v bezplatné či placené formě z portálů SamsungApps a Google Play. Mimo budíku, jednoduchých poznámek, kalendáře s možností přidávání úkolů a upomínek nechybí ani předinstalovaná kalkulačka, jejíž matematické funkce se objeví až po překlopení nabok. Záznamník v nejvyšší kvalitě nahrává do formátu *.m4a, jeho výsledky jsou poměrně poslouchatelné, musíte však mluvit přímo do spodního mikrofonu, jinak na pozadí uslyšíte šum. Potěší i dobře zpracovaná Nápověda, u některých voleb dokonce vidíte podpůrnou informační grafiku nebo screenshoty displeje, snadněji se tak zorientujete.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
SamsungApps a Google Play, dvojice internetových prohlížečů a uživatelsky přívětivá Nápověda. Klient YouTube, zobrazení a navigování v Google Mapách, hlasové vyhledávání, klienti Flipboardu a Dropboxu

Hlasový průvodce S Voice neumí česky a nic nenasvědčuje, že se ji v dohledné době naučí, takže jej zřejmě moc často nepoužijete. K navigaci slouží Google Mapy, jenž jsou stahovány v reálném čase z internetu. Fixace GPS je bezproblémová, pozice je zaměřena do dvaceti sekund pod střechou, ve volném prostranství je to ještě lepší. Mezi aplikacemi nechybí ani základní správce souborů, obsah dělí na interní paměť a paměťovou kartu, souborové operace se objeví až po delším podržení prstu nad souborem nebo složkou.

Hudební ráj a FM rádio

Hudební výstup je ve sluchátkách dostatečně kvalitní a hlasitý, takže jistě budete spokojeni, snad jen občas se nám zdá, že je zvuk „kovový“. Napomoci tomu ale můžete adekvátním nastavením ekvalizéru. Vybírat můžete ze třinácti přednastavených, k dispozici je i vlastní manuální úprava. Zvukový výstup navíc můžete uzpůsobit vašim uším, pokud si necháte analyzovat slyšitelnost tónů funkcí AdaptSound

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přehrávání podle nálady a možnost zobrazení alba interpreta (je-li k dispozici), několik nastavení ekvalizéru a widget hudby v horní liště. FM rádio zahraje jen s připojenými sluchátky

Hudba je třízena podle řady kritérií, v nastavení si můžete zvolit podle jakých přesně. Záložka hudební ráj analyzuje hudbu a podle kombinace nálad si pak můžete při přehrávání vybrat odpovídající čtverce. Při přehrávání je možné hudbu ovládat na lockscreenu nebo po vysunutí horní lišty. Při procházení hudby je časová osa aktuálně přehrávané skladby zobrazena v malém náhledu, při zobrazení přes celou šíři displeje je navíc vidět obrázek alba, ze kterého skladba pochází. Nečekaným prvkem v nabídce je FM rádio, které u vybavenějších modelů moc často nevídáme. Umožní automatické ladění stanic, ale za celou dobu testování jsme se nedokázali zbavit šumu na pozadí. Sluchátka fungují jako anténa, bez nich rádio nezahraje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dálkový ovladač WatchOn může být trvale umístěn v horní liště i na lockscreenu, v Group Play můžete hrát dvě multiplayer hry nebo sdílet přehrávání hudby na různých zařízeních

Videopřehrávač navazuje na trend dřívějších modelů, v náhledech jsou videa zrychleně přehrávána. Mezi podporované formáty patří *.avi a *.mp4, u *.mkv souborů nebyl ani v jednom případě podporován zvukový kodek, takže běžel jen obraz. U videí je možné přehrávat titulky, buď přes kontextovou nabídku, nebo pojmenováním stejně, jako zdrojové video. Můžete u nich nastavit velikost, font, barvu a podbarvení.

Přehrávač videa se zobrazenými titulky, v přehrávání můžete pokračovat i v malém rámečku, ať již na pozadí děláte cokoliv

Video můžete přehrávat i v malém rámečku na displeji a u toho si dělat svojí práci. Máte-li v dosahu TV Samsung (nebo jinou televizi s krabičkou AllShare Cast) a jste na stejné Wi-Fi, můžete nejen videa (např. hudbu i fotky) přehrávat vzdáleně přes aplikaci SamusngLink, navázání datového toku chvíli trvá. Samsung WatchOn zase slouží k dálkovému ovládání televize nebo další elektroniky v obývacím pokoji. Při vhodném nastavení můžete mít ovládací prvky přítomné na lockscreenu nebo v horní informační liště po vysunutí.

Témata článku: Samsung, , , , , , Samsung Galaxy, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy Note 3, Samsung Galaxy Note 3 Neo, Samsung Galaxy Note 3 Neo Duos, Samsung Galaxy S, Samsung Galaxy S III, Samsung Galaxy S4, Samsung Galaxy S4 Active, Samsung Galaxy S4 mini, Samsung Galaxy S4 mini Duos, Samsung Galaxy S4-A, GAL, Galaxy s, Střední část, Očekávaný čas, Základní správce, Abecední seznam, The Sun,