Za mobily v Česku utratíme víc než za jinou elektroniku. Klesá zájem o tlačítkové telefony

Agentura GfK zveřejnila pravidelné kvartální výsledky TEMAX, které mapují prodeje technického zboží v 41 zemích včetně České republiky. Ve třetím kalendářním čtvrtletí se u nás prodalo elektroniky za 17 miliardy korun, což je o 6 % více než ve stejném období loni. Ne všechny segmenty technického zboží ale rostly.

Klepněte pro větší obrázek

Například vytrvale klesá poptávka po fotoaparátech. Stabilní růst tržeb si naproti tomu udržuje segment spotřební elektroniky, kam GfK řadí televizory, set-top-boxy a reproduktory, nebo odvětví velkých domácích spotřebičů (pračky, ledničky). Oblast mobilních produktů rostla díky chytrým telefonům a nositelné elektronice, o klasické tlačítkové telefony zájem naopak klesá.

Za telefony už jsme od začátku roku v Česku utratili více než 14,4 miliardy korun, což je nejvíc ze všech oblastí spotřební elektroniky. Výsledky jsou založeny na maloobchodním panelu GfK, do kterého je zapojeno zhruba půl milionu maloobchodních prodejen po celém světě. Cílem GfK je zajistit, aby data za panel byla co nejpřesnější.

Jak vybrat levný chytrý telefon:

Diskuze (15) Další článek: Xiaomi Mi 8 Lite je atraktivní střední třída. Osloví výbavou i designem

Témata článku: , , , , , , Tlačítkový telefon, Segment, Top box, Stabilní růst, Jin, Spotřební elektronika, Telefon, TEMAX, Agentura GfK, Stejné období, Celý svět, MOBI, Česká republika, Elektron, Zive.cz, Elektronika, Živě.cz, Mobilní produkt, Panel,